Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Pierwszy seryjnie produkowany eActros zjechał właśnie z linii produkcyjnej w Future Truck Center fabryki Mercedes-Benz w Wörth.

Daniela Schmitt, Minister Gospodarki i Transportu w Nadrenii-Palatynacie oraz Karin Radström, Członek Zarządu Daimler Truck AG odpowiedzialny za Mercedes-Benz Trucks, wspólnie otworzyli nową linię produkcyjną.
Karin Radström: „Dzięki eActros, nasza pierwsza ciężarówka akumulatorowa z gwiazdą, rozpoczyna dziś seryjną produkcję w Wörth. Pojazd ma bardzo szczególne znaczenie dla zakładu w Wörth i jego długofalowej orientacji: chcemy tutaj znacznie rozszerzyć seryjną produkcję naszych elektrycznych ciężarówek”.
Daniela Schmitt: „Wraz z seryjną produkcją eActrosa w zakładzie w Wörth, nasz kraj związkowy robi kolejny ważny krok w kierunku mobilności ludzi i towarów jutra. -Palatynatu i jest ważnym znakiem, że możemy z powodzeniem opanować transformację w przemyśle samochodowym.”
Elektryczne modele ciężarówek są elastycznie montowane obok ciężarówek z konwencjonalnymi napędami, zanim zostaną zelektryfikowane w Future Truck Center.
Klienci testują eActrosa już od jesieni 2018 r. – od 1 października mogą zamawiać pojazd.
Sercem produkcji serii eActros jest Future Truck Center, hala produkcyjna w budynku 75, która została oficjalnie oddana do użytku wraz z rozpoczęciem dzisiejszej produkcji seryjnej. W przyszłości odbędzie się tutaj również elektryfikacja kolejnych, neutralnych pod względem emisji CO2 ciężarówek Mercedes-Benz. Produkcja seryjna eEconic, opracowanego do użytku komunalnego, ma się rozpocząć w drugiej połowie 2022 roku. Akumulatorowy eActros LongHaul do transportu dalekobieżnego ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku.
Thomas Zwick, przewodniczący rady zakładowej zakładu Mercedes-Benz w Wörth: „To historyczny moment dla naszego zakładu, ale także dla regionu. Przyszłość transportu będzie pochodzić z naszego zakładu w Południowym Palatynacie. Dla naszych współpracowników powstaną nowe miejsca pracy i nowe profile zawodowe, a wraz z nimi dalsze szkolenia i możliwości zdobycia kwalifikacji. Nasz zakład się zmienia i wspólnie go kształtujemy!”
Zasadniczo montaż różnych typów pojazdów będzie się odbywał w sposób możliwie najbardziej zintegrowany, a podstawowa konstrukcja pojazdu zostanie zbudowana na jednej linii montażowej – niezależnie od tego, czy zamontowany jest konwencjonalny silnik spalinowy, czy elektryczny układ napędowy.
Następnie eActros trafia do Future Truck Center, gdzie następuje elektryfikacja pojazdu. W ostatnich miesiącach trwały tam intensywne przygotowania do nowych procesów produkcyjnych. Obejmuje to między innymi budowę nowej linii montażowej. Krok po kroku eActros będzie tutaj dalej montowany. Oprócz akumulatorów wysokonapięciowych na różnych etapach produkcji montowane są inne komponenty wysokonapięciowe, w tym jednostka ładująca. Stanowi ona interfejs, przez który pojazd jest połączony ze stacją ładowania. Po zmontowaniu wszystkich komponentów cały system zostaje uruchomiony w Future Truck Center. Ciężarówka jest wtedy gotowa do jazdy. Pojazd jest ponownie włączany do normalnego procesu produkcyjnego w celu wykończenia i kontroli końcowej.
Już ponad 2500 pracowników przeszło do tej pory szkolenia w zakresie obsługi pojazdów i komponentów wysokiego napięcia we własnym centrum szkoleniowym w Wörth - i nabyło niezbędne umiejętności w zakresie montażu pojazdów z napędem elektrycznym.
Dr Andreas Bachhofer, Kierownik Zakładu i Produkcji Wörth: „Fabryka staje się centrum transportu przyszłości w sieci produkcyjnej Mercedes-Benz".
Oprócz produktów, cały zakład w Wörth, w tym produkcja, będzie neutralny pod względem emisji CO2 od 2022 r., podobnie jak wszystkie inne europejskie zakłady Daimler Truck. Unikalna koncepcja zielonej energii w Daimler umożliwia m.in.: zakup energii z odnawialnych źródeł energii, z farm wiatrowych i fotowoltaicznych oraz elektrowni wodnych.
W pierwszej kolejności model seryjny eActrosa jest dostępny w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii i Szwecji.

l

Początek strony