Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mercedes-Benz stanie się równorzędnym udziałowcem Automotive Cells Company (ACC) ze Stellantis i TotalEnergies, gdzie każdy partner posiada 33% udziałów.

Mercedes-Benz obejmuje udziały w europejskim producencie ogniw akumulatorowych Automotive Cells Company (ACC), aby zwiększyć rozwój i produkcję wysokowydajnych ogniw i modułów akumulatorowych nowej generacji. Zgodnie z zapowiedziami z lipca 2021 r. Mercedes-Benz będzie gotowy do przejścia na w pełni elektryczne napędy do końca dekady – wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Aby osiągnąć swój cel, firma potrzebuje do końca dekady całkowitej zdolności produkcyjnej akumulatorów ponad 200 gigawatogodzin i planuje zbudować osiem fabryk ogniw na całym świecie, wraz z partnerami, z których cztery w Europie.
„Mercedes-Benz realizuje bardzo ambitny plan transformacji, a ta inwestycja stanowi strategiczny kamień milowy na naszej drodze do neutralności pod względem emisji CO2”, mówi Ola Källenius, dyrektor generalny Daimler AG i Mercedes-Benz AG. „To nowe partnerstwo pozwala nam zabezpieczyć dostawy, skorzystać z ekonomii skali i zapewnić naszym klientom doskonałą technologię akumulatorów. może przyczynić się do tego, aby Europa pozostała w samym sercu przemysłu motoryzacyjnego – nawet w erze elektrycznej. ACC, jako nowy partner, zamierza podwoić wydajność w swoich europejskich zakładach Mercedes-Benz, aby wesprzeć europejską konkurencyjność przemysłową w zakresie projektowania i produkcji ogniw akumulatorowych.”
Cały projekt ACC będzie wymagał inwestycji o wartości ponad siedmiu miliardów euro – w połączeniu kapitału własnego, zadłużenia i dotacji – aby do końca dekady osiągnąć wydajność co najmniej 120 gigawatogodzin w Europie. Mercedes-Benz zainwestuje w przyszłym roku średnio trzy miliony euro. Oczekuje się, że w sumie inwestycje pozostaną poniżej miliarda euro.
Yann Vincent, dyrektor generalny ACC, mówi: „Dołączenie Mercedes-Benz jako nowego udziałowca jest kamieniem milowym dla ACC”.
„Mercedes-Benz obejmie strategiczny 33-procentowy udział w ACC – mówi Markus Schäfer, członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG; odpowiedzialny za Daimler Group Research i COO Mercedes-Benz Cars.
Mercedes-Benz opiera się na modułowym, wysoce znormalizowanym zestawie akumulatorów, który umożliwia integrację ogniw i modułów akumulatorów pochodzących od różnych partnerów rozwojowych za pomocą jednolicie zaprojektowanych komponentów i interfejsów. Partnerzy badają również dalsze postępy w technologii akumulatorów, na przykład w odniesieniu do anod o wysokiej zawartości krzemu i akumulatorów półprzewodnikowych.
Ponadto partnerzy redukują krytyczne materiały za pomocą nowych technologii. W przypadku zamkniętego cyklu surowcowego ogniwa ACC nadają się do recyklingu w ponad 95%.
Firma ACC została założona w 2020 roku i do tej pory łączy wiedzę firm Stellantis, TotalEnergies i Mercedes-Benz. Centrum badawczo-rozwojowe w Bordeaux (Francja) działa, a zakład pilotażowy w Nersac (Francja) rozpocznie produkcję pod koniec tego roku.

Początek strony