Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

STI GmbH zobowiązała się do elektromobilności w swojej flocie. Z tego powodu firma odebrała pierwszą w pełni elektryczną naczepę chłodnię Schmitz Cargobull S.Koe.

​STI jest pierwszą firmą w Niemczech, która obsługuje S.KOe na skoordynowanych trasach w teście terenowym. Jeśli w pełni elektryczna naczepa chłodnia przejdzie próbę, firma zamierza w przyszłości zainwestować w kolejne e-naczepy. 

Jako firma logistyczna działająca w całej Europie, STI jest świadoma swojej odpowiedzialności w kształtowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości.„Dlatego już na samym początku zdecydowaliśmy się na w pełni elektryczną naczepę chłodnię S.KOe firmy Schmitz Cargobull”, wyjaśnia Drazan Malesević, dyrektor zarządzający STI GmbH.

„Chcemy zrozumieć, jak naczepa działa w codziennych operacjach i poprzez konsekwentne gromadzenie danych w ciągu najbliższych dwóch lat, określić, jak zrównoważona jest
e-naczepa w naszym segmencie biznesowym, biorąc pod uwagę najwyższe wymagania jakościowe.Potencjalnie oznacza to, że ponad 200 naczep będzie legalnie nosić logo Zero Emission ” – dodaje Oliver Exner (Senior Operations Manager STI).

Schmitz Cargobull dostarcza obecnie pierwsze w pełni elektryczne naczepy do codziennych zadań. Przekazana STI naczepa chłodnia to S.KOe COOL SMART z elektryczną osią oraz elektrycznym agregatem chłodniczym ze zintegrowaną energoelektroniką i systemem akumulatorowym.

Całkowicie elektryczny agregat chłodniczy S.CUe przeznaczony jest do bezemisyjnego chłodzenia i ogrzewania ładunku w zakresie wielotemperaturowym. S.CUe ma moc chłodzenia do 15 900 W i moc grzewczą 9100 W. Baterie są instalowane w miejscu zbiornika oleju napędowego .

Dodatkowo przyczepa wyposażona jest w zelektryfikowaną oś Schmitz Cargobull, która m.in. odzyskuje energię podczas procesów hamowania, a tym samym skraca czasy ładowania akumulatora przez sieć energetyczną. W przyczepie bez osi zelektryfikowanej akumulator nie jest ładowany, gdy pojazd jest w ruchu. System telematyczny Schmitz Cargobull TrailerConnect, który jest standardowo zintegrowany z pojazdem, może być używany do monitorowania stanu naładowania akumulatora, pozostałego zasięgu i pozostałego czasu ładowania za pośrednictwem portalu telematycznego.

Początek strony