Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Sindelfingen stanie się centralnym kampusem przyszłego systemu operacyjnego MB.OS w ramach cyfryzacji Mercedes-Benz.

Aby przyspieszyć transformację w kierunku „cyfryzacji”, Mercedes-Benz AG planuje zatrudnić około 1000 programistów, aby uczynić Sindelfingen centralnym kampusem rozwoju przyszłego systemu operacyjnego MB.OS w ramach globalnej działalności badawczo-rozwojowej firmy. Po intensywnych negocjacjach zarząd i rada zakładowa firmy uzgodniły nowy pakiet przepisów i nowy uzupełniający układ zbiorowy pracy, który umożliwia Mercedes-Benz oferowanie atrakcyjnych warunków z dużą elastycznością, polem kreatywności i wysokim poziomem zorientowania na wyniki. Nowe warunki dotyczące aspektów czasu pracy i wynagrodzeń są specjalnie dostosowane do potrzeb i wymagań specjalistów od oprogramowania. Ponadto 2000 miejsc pracy zostanie utworzonych w globalnej sieci badawczo-rozwojowej w centrach technologicznych, takich jak Berlin, Tel Awiw, Seattle, Sunnyvale, Pekin, Tokio i Bangalore.
Obecnie Zakład Mercedes-Benz w Sindelfingen jest jedną z najbardziej tradycyjnych fabryk pojazdów Daimler AG i jako centrum kompetencyjne odpowiada za produkcję pojazdów klasy wyższej i luksusowej. Jest również uważany za wiodące na świecie centrum kompetencji w zakresie bezpieczeństwa, innowacji i wzornictwa. Umowa wzmacnia rolę Sindelfingen jako centralnego centrum rozwoju i kwalifikacji dla ekspertów w dziedzinie kompetencji oprogramowania w już istniejącym Centrum Technologicznym Mercedes-Benz. Doprowadzi to do zmian w profilach zawodowych w perspektywie średnioterminowej, a obecni pracownicy otrzymają ukierunkowane środki kwalifikacyjne w ramach własnej Akademii Technicznej.
Sajjad Khan, dyrektor ds. technologii i członek zarządu Mercedes-Benz AG: „Oprogramowanie zmienia świat, stanowi centralny układ nerwowy nowoczesnych pojazdów i jest decydującym czynnikiem sukcesu dla cyfrowych innowacji.W dłuższej perspektywie planujemy wygenerować ponad 60 procent wartości dodanej w zakresie oprogramowania w samochodzie, chmurze i we własnych aplikacjach IoT."
Ergun Lümali, przewodniczący rady zakładowej w zakładzie Mercedes-Benz Sindelfingen, członek rady nadzorczej Daimler AG i Mercedes-Benz AG:
„Przemysł motoryzacyjny skupia się coraz bardziej na bitach i bajtach. Naszym celem jest kształtowanie tej transformacji w sposób sprawiedliwy i społeczny. MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zrewolucjonizowało intuicyjną obsługę samochodu. Mocne strony systemu obejmują innowacyjne komponenty sprzętowe, takie jak wysokowydajne chipy i ekrany o wysokiej rozdzielczości, a także oprogramowanie adaptacyjne, które umożliwia dostosowywanie funkcji i usług. Kolejnym, rewolucyjnym krokiem jest specjalnie opracowana, holistyczna architektura obliczeniowa „MB.OS” (Mercedes-Benz Operating System).

Firma planuje wygenerować około 1 miliarda euro EBIT z usług cyfrowych do 2025 roku.

 

Początek strony