Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Współpraca  Scanii z Northvolt polega na opracowywaniu i komercjalizacji technologii ogniw akumulatorowych do pojazdów ciężkich.

Zaczęło się to w 2018 r., a kiedy Northvolt finalizuje kolejne podniesienie kapitału o 2,75 miliarda dolarów w celu zwiększenia możliwości produkcji ogniw baterii i poszerzenia recyklingu, Scania po raz kolejny znalazła się wśród inwestorów.

Zapotrzebowanie na pojemność ogniw baterii wzrasta, gdy coraz więcej klientów przechodzi na produkty zelektryfikowane. W odpowiedzi Northvolt rozbudowuje swoją szwedzką fabrykę z 40 GWh do 60 GWh. Jest to możliwe dzięki prywatnej emisji o wartości 2,75 mld USD dokonanej zarówno przez nowych udziałowców, jak i obecnych właścicieli. Nadchodzi ogromny wzrost europejskiej produkcji baterii, od przetwarzania surowców po produkcję ogniw i systemów baterii do budowania infrastruktury recyklingu. Dlatego plan Northvolt obejmuje również egzekwowanie możliwości recyklingu, aby do 2030 r. 50 procent wszystkich surowców pochodziło z akumulatorów pochodzących z recyklingu. Jest to bardzo ważne dla Scanii, biorąc pod uwagę wysoki popyt na akumulatory wywołany elektryfikacją ciężkiego transportu komercyjnego. Jak dotąd istnieje ograniczona podaż, a jeszcze bardziej ograniczona podaż baterii produkowanych w sposób zrównoważony.

Volkswagen inwestuje kolejne 500 mln euro w akumulatory Northvolt AB.
Volkswagen bierze udział z wkładem w wysokości 620 milionów USD w rundzie finansowania szwedzkiego partnera w zakresie baterii o łącznym wolumenie 2,75 mld USD. Grupa utrzyma w ten sposób swój udział w firmie na poziomie około 20 proc.
VW zainwestował już około 900 milionów euro w Northvolt w czerwcu 2019 r., nabywając około 20 proc. udziałów w spółce oraz miejsce w Radzie Dyrektorów.
Produkcja ogniw w Skellefteå ma się rozpocząć w 2023 r.
Druga gigafabryka Volkswagena znajduje się w Salzgitter i będzie produkować standardowe ogniwo dla segmentu wolumenowego od 2025 r. W sumie, Volkswagen planuje uruchomić sześć fabryk ogniw w Europie do 2030 r.

 

 

 

 

Początek strony