Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Nowy system Liebherra i Krone o nazwie Celsineo przepracował już 200 tys. godzin w testach. ‎Naczepy chłodnie Krone były wyposażone w jednostki chłodzące CELSINEO do zastosowań jednotemperaturowych i były intensywnie stosowane w transporcie z regulacją temperatury.

Testy trwają od trzech lat, od 2017 roku. To nie tylko pokazało elastyczność, dostępność i wydajność pojazdów, ale także umożliwiło porównanie z konwencjonalnymi agregatami chłodniczymi innych producentów.‎ Pod kątem wielu kryteriów: rodzaj przewożonych towarów ‎, opis trasy, temperatury otoczenia i warunki pogodowe ‎, opakowanie ładunku ,‎wahania temperatury, ‎działania operatora ‎, informacje zwrotne od kierowcy lub operatora‎.

‎Oprócz różnych parametrów i ważnych informacji na temat optymalnego chłodzenia w różnych warunkach, zarejestrowano 99% pomyślnie zakończonych transportów. Pozostałe 1% to czasy przeprowadzania kontroli i analiz w kontekście testów terenowych.‎ ‎Z drugiej strony, gęsta sieć partnerów Krone została już wyposażona w dodatkową wiedzę specjalistyczną nt CELSINEO na wczesnym etapie: ponad 100 firm warsztatowych w Europie posiada obecnie kwalifikacje CELSINEO, a będzie ich więcej.

‎ ‎Opinie klientów testowych w terenie były pozytywne: spedytor Karlhubert Dischinger, który korzysta z około 100 naczep chłodniczych w południowych Niemczech, utwierdził się w swojej decyzji o wdrożeniu CELSINEO: "Testujemy system od pół roku i wszystko idzie bardzo dobrze."

‎‎Dwa czynniki zapewniły operatorom floty niezawodne działanie układu chłodzenia w fazie badania: ‎z jednej strony technikom z KRONE i Liebherr towarzyszyły liczne jazdy testowe w celu przeanalizowania dokładnych wyników. ‎Oprócz różnych parametrów i ważnych informacji na temat optymalnego chłodzenia w różnych warunkach, zarejestrowa

‎‎W sumie zarejestrowano i oceniono ponad 200 000 godzin pracy.

‎‎‎Trzy niezależne moduły chłodnicze umożliwiają zróżnicowaną strategię sterowania i zapewniają ciągłą wydajność chłodzenia. Zapewnia to wysoką wydajność zarówno przy pełnym obciążeniu, jak i w praktyce częstym częściowym obciążeniu. Chłodzenie i rozmrażanie są możliwe w CELSINEO w tym samym czasie: dwa moduły chłodzące schładzają się, a jeden jest w trybie rozmrażania. Skutecznie minimalizuje to szczyty temperatury podczas cykli rozmrażania. Zapewnia to stabilną krzywą temperatury, która zawsze utrzymuje towar w ustalonej temperaturze w luku bagażowym. ‎Zasada "One-Stop-Shop" znacznie upraszcza konserwację i serwis przyczepy, w tym agregatu chłodniczego CELSINEO. Oba mogą być przeprowadzone razem. CELSINEO nie wymaga również corocznych testów szczelności obiegu czynnika chłodniczego.

 

Początek strony