Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Nowe silniki EU6d dla dostawczych T6 mają niższą emisję NOx i niższe zużycie paliwa.

Przeprojektowany układ wydechowy z jednostką oczyszczającą umieszczoną blisko pracującego silnika w połączeniu z podwójnym dozowaniem AdBlue obniża u Multivana i Transportera emisję NOx o ponad 50 procent (cykl RDE) i średnio zmniejsza zużycie paliwa o 0,5 litra na 100 kilometrów.
Nowa norma emisji o skomplikowanej nazwie EU6d-ISC-FCM lub EU 6 (w skrócie AP) wchodzi w życie dla wszystkich samochodów osobowych i lekkich dostawczych pojazdów w dniu 1 stycznia. W przypadku Volkswagen Samochody Użytkowe chodzi o gamę T6.1 z bardzo różnorodnymi pochodnymi, które mogą mieć całkowitą masę holowniczą do 5,3 tony.
Aby spełnić te trudniejsze wymagania konieczne było wykonanie obszernych prac technicznych,zmian w układach napędowych silników EA288Nutz.
Elementem, z którego wywodzi się niemiecki akronim MAR, była relokacja jednostki oczyszczania spalin z podwozia, aby osiągnąć znacznie szybszy rozruch
procesu oczyszczania tlenku azotu. Przyczyniają się do tego również inne czynniki. Obejmują one nowy układ wtryskowy, nowy wydech turbosprężarki, trójfazowy układ recyrkulacji spalin i używany po raz pierwszy w Grupie system DeNox 5.3. Istnieje też drugi katalizator SCR w podwoziu. Z powodu większej odległości od silnika spaliny są tu chłodniejsze. Bez względu na sposób prowadzenia pojazdu, co najmniej jeden z katalizatorów pracuje, zatem zawsze
w ten sposób można oczyszczać spaliny wydajnie.
System jest teraz używany w serii T po raz pierwszy, efektywność jest teraz zwiększona, zwłaszcza w ruchu miejskim.
W wyniku systematycznego doskonalenia układów recyrkulacji spalin (połączenie elementów nisko i wysokociśnieniowych) osiągają one najlepsze z możliwych poziomy emisji przed katalizatorem. Ponadto Volkswagen był w stanie
przeprojektować turbosprężarki w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Korzyści konsumpcyjne dla każdego modelu zależą od nadwozia i układu napędowego.
Nowy układ kontroli emisji jest na zdjęciach zaznaczony na niebiesko a zmodyfikowane turbodoładowanie na pomarańczowo.

T6.1 to także pierwszy model w Grupie VW wyposażony w najnowszy model
systemu DeNox 5.3. Wprowadzono obok tego system TwinDosing, który umożliwia wtrysk AdBlue w dwóch miejscach w przewodzie spalinowym, dokładnie według potrzeb. Kolejną nową funkcją jest wielkość zbiornika AdBlue, który przy 27 litrach prawie się podwoił. Mimo lepszej konwersji tlenku azotu i podwójnego wtrysku, zużycie AdBlue pozostaje, dzięki dokładniejszemu dawkowaniu, na tym samym poziomie.
W przypadku silnika twin-turbo, nowy układ wtryskowy z ciśnieniem na poziomie 2500 barów, pozwolił na wzrost maksymalnej mocy silnika od 146 kW do 150 kW (204 KM). W przypadku innych poziomów mocy 2,0-litrowego silnika TDI moc silnika nie jest zmieniona.

 

 

 

l

Początek strony