W ramach eliminacji FIA w wyścigach ciężarówek w Poznaniu, główny sponsor serii nie tylko dbał o ogumienie bolidów, ale i demonstrował swoje nowe produkty w specjalnym Show Roomie.
Interaktywny showroom, odwiedzający 16 państw europejskich prezentuje kilka części tematycznych, które są kluczowymi obszarami Goodyear Total Mobility. Odwiedzający mogą zobaczyć innowacyjne opony premium oraz poznać zaawansowane rozwiązania w zakresie mobilności oraz aplikacje do zarządzania flotą.
Norbert Kiss, mistrz Europy FIA rozmawia przed Show Roomem o oponach Goodyear.
Wystawione opony to ; FUELMAX GEN-2, FUELMAX PERFORMANCE, KMAX GEN-2, Autobusowy URBANMAX COMMUTER.
Natomiast demonstrowane rozwiązania w zakresie mobilności to ; Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint, Goodyear DrivePoint, Zakres współpracy z ZF.
Prezentowano takze aplikacje dla flot ; FOS, eJOB, FleetHub, DriverHub, TechHub.
Aplikacje do zarządzania flotą w ofercie Total Mobility
TechHub to aplikacja typu plug-play do systemów monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i Goodyear DrivePoint, która skraca czas przestojów i umożliwia łatwą konfigurację.
FleetHub wyznacza nowe standardy, łącząc rozwiązania Goodyear TPMS, CheckPoint (czytnik najazdowy) i DrivePoint w jedną platformę.
Goodyear rozwija ofertę Total Mobility, integrując inteligentne technologie, które przyczyniają się do ułatwienia cyfrowej transformacji flot. Zarówno FleetHub, jak i TechHub łączą wiele punktów danych z różnych systemów i prezentują dostępne informacje o stanie opon w jednym miejscu. Dzięki tym udoskonaleniom operatorzy flot i dostawcy usług otrzymują dane, których potrzebują, aby podejmować świadome decyzje dotyczące zarządzania oponami i ogólnych potrzeb konserwacyjnych parku samochodowego.
Aplikacja TechHub upraszcza instalację inteligentnych rozwiązań do monitorowania opon
TechHub to zintegrowane rozwiązanie i aplikacja instalacyjna dla systemów Goodyear TPMS i DrivePoint, zapewniająca usługodawcom wiele korzyści. Aplikacja pomaga technikom w instalacji inteligentnego systemu monitorowania opon, wprowadzając wysokiej jakości standardy ułatwiające prawidłowe działanie systemu. Ogólna wymiana danych między klientami flotowymi a serwisem Goodyeara jest dodatkowo usprawniona dzięki narzędziom łączności dla flot.
Po zainstalowaniu czujników ciśnienia w oponach tradycyjna metoda konfiguracji pojazdów bywa czasochłonna, ponieważ wszystkie dane trzeba wprowadzać ręcznie. Wymaga to dużo planowania, aby ograniczyć do minimum czas przestoju, zwłaszcza jeśli flota składa się z dużej liczby pojazdów. TechHub oferuje rozwiązanie, które ułatwia proces instalacji. Zaawansowany protokół instalacyjny umożliwia dokładne pozycjonowanie kół, eliminując potencjalne ryzyko błędnych wpisów ręcznych, a także pozwala na ustawienie wartości odniesienia dla precyzyjnych obliczeń algorytmów i ostrzegania podczas pracy systemu.
Kluczowe dane o położeniu kół są zbierane od razu za pomocą skanowania cyfrowego. Następnie wszystkie czujniki opon i urządzenia TPMS pojazdu są łączone, co automatyzuje konfigurację pojazdu. W kolejnym etapie zebrane dane są przesyłane do chmury w celu ich łatwego przechowywania i udostępniania. Dane są natychmiast przekazywane z terenu do biura, co jeszcze bardziej poprawia obsługę klienta na poziomie floty.
Umożliwiając integrację i synchronizację danych pomiędzy różnymi rozwiązaniami i odczytami, proces ten zapewnia dostęp do najważniejszych danych o oponach, pochodzących z systemów Goodyear TPMS i Goodyear DrivePoint, w jednym miejscu. Wkrótce do ekosystemu aplikacji zostanie dodany system FMS i telematyka dla naczep firmy ZF pod nazwą TRANSICS.
Od wielu lat platforma internetowa i aplikacja mobilna Goodyear Fleet Manager jest zaufanym narzędziem wspierającym codzienne, efektywne działania. W środowisku charakteryzującym się coraz większą złożonością, a także presją czasu i kosztów, potrzeba przyspieszenia transformacji cyfrowej jeszcze nigdy nie była tak silna.
Obecnie operatorzy flot mają dostęp do wielu danych z czujników dotyczących pojazdu, opon, ładunku i innych krytycznych elementów. W praktyce te zbiory danych pozostają często odizolowane lub rozproszone, ponieważ są specyficzne dla dostawców lub systemów. Aby zachować konkurencyjność i jeszcze bardziej zwiększyć wydajność, branża domaga się bardziej zintegrowanych i połączonych rozwiązań.
Goodyear unowocześnia swoją dobrze znaną platformę i aplikację do zarządzania flotą, odpowiadając na zmieniające się potrzeby w zakresie "big data", które dziś i w przyszłości będą artykułowane przez czołowe firmy transportowe z całej Europy. Dzięki połączeniu jednego z najbardziej zaawansowanych rozwiązań do monitorowania opon na rynku, zaktualizowana wersja łączy wszystkie dostępne dane o stanie opon w jednym, przyjaznym dla użytkownika przeglądzie stacjonarnym i mobilnym. W ramach zaawansowanego FleetHub klienci mogą łatwo uzyskać dostęp do informacji z systemów Goodyear TPMS, Goodyear Checkpoint (czytnik najazdowy) i Goodyear DrivePoint. Dzięki temu menedżerowie dysponują pełną pulą danych, co pozwala im podejmować najbardziej świadome decyzje.
Goodyear stworzył też aplikację wspierającą prace kierowców, to DriveHub. Wykorzystuje ona te same strumienie danych co FleetHub, ale przekształca je w informacje istotne dla kierowcy. Aplikacja pomaga podejmować właściwe decyzje i ograniczyć liczbę przestojów związanych z oponami.
eJob
Ta inteligentna aplikacja częściowo automatyzuje i usprawnia proces inspekcji floty pojazdów ciężarowych i autobusów, od rejestracji przez konserwację, pomoc drogową, bieżnikowanie, po gwarancję dla dostawców usług. eJob oferuje pełną przejrzystość wszystkich przeprowadzanych przeglądów konserwacyjnych i flotowych, widoczną w ciągu kilku sekund od złożenia zlecenia, z każdego miejsca w Europie. Inteligentna aplikacja współpracuje z Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), jednym z wiodących systemów zarządzania oponami na rynku.
Zaawansowana platforma zapewnia flotom i dealerom ogumienia, zarządzającym flotą pełny przegląd wszystkich pojazdów, ich lokalizacji, realizowanej polityki dotyczącej opon oraz uzgodnionych warunków, jak również gwarancji.
Regularne inspekcje floty to klucz do efektywnego zarządzania: zwiększają czas sprawności i zapobiegają potencjalnym problemom i kosztom związanym z oponami. Mogą jednak okazać się czasochłonne dla firmy, która stale działa pod presją czasu.
Aplikację można zainstalować na tablecie z systemem Android (wersja 7 i wyższa). Umożliwia ona technikom rejestrowanie i przesyłanie danych o oponach, a także wysyłanie zdjęć do klienta końcowego z dowolnego miejsca w Europie. Wszystkie dane są natychmiast przekazywane operatorom pojazdów ciężarowych za pośrednictwem systemu Goodyear FleetOnlineSolutions dla zapewnienia pełnej przejrzystości w zarządzaniu oponami. Klient flotowy może wirtualnie zobaczyć stan opony, poznać powód wymiany i listę prac wykonanych przez partnera serwisowego.
Poprzez łatwe skanowanie kodów kreskowych technik pozyskuje wszystkie kluczowe dane dotyczące opon bezpośrednio z bazy danych produktów, w tym nazwę opony, kod produktu, typ i rozmiar, oryginalną głębokość bieżnika, a także uzgodnioną z klientem politykę konserwacji. Nowe funkcje eJob obejmują również zarządzanie przechowywanym ogumieniem klientów, a także ukończone i zsynchronizowane zadania. Aplikacja eJob jest dostępna dla usługodawców w wielu językach.
Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS)
Na pokładzie ciężarówki Drive Results Goodyear prezentuje także działanie systemu Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), sprawdzonego już przez tysiące flot na świecie. Jego najważniejsze zalety to oszczędność czasu i dokładność. To system, który w jednym miejscu zbiera wszystkie informacje na temat flotowych pojazdów i ich opon, takie jak uzgodnione warunki i zakres współpracy, np. z siecią serwisową, czy zaakceptowane przez zarządzających flotą koszty usług poszczególnych dostawców.
FOS umożliwia również ścisłe przestrzeganie założeń firmy dotyczących opon, ponieważ wszyscy usługodawcy serwisowi mają dostęp do kompletnych danych – jakie ogumienie należy montować w pojazdach floty, jakie powinno być ciśnienie i jakim momentem obrotowym dokręcać śruby. Gwarantuje to szybszy i dokładniejszy serwis opon. Kolejną zaletą systemu jest znaczne skrócenie prac administracyjnych przez ograniczenie obrotu dokumentami – wszystko jest zebrane w jednym miejscu, a raporty można generować przez naciśnięcie jednego przycisku. FOS ułatwia też realizację płatności, bo zamiast dziesiątek faktur od wielu usługodawców, flota otrzymuje jedną, skonsolidowaną.
CheckPoint
System CheckPoint to rozbudowany czytnik najazdowy firmy Goodyear, który tworzy zamontowana na ziemi metalowa płyta, wyposażona w zaawansowane kamery, lasery i czujniki, odczytujące informacje o oponie, podczas gdy pojazd nad nią przejeżdża. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów interpretujących otrzymane sygnały w ciągu kilku sekund otrzymujemy dokładne informacje na temat ciśnienia w oponach, pozostałej głębokości bieżnika, obciążenia osi i całkowitej masy pojazdu – te dwie ostatnie funkcje dostępne są tylko w wersji stacjonarnej. System CheckPoint, korzystając z wbudowanych kamer, odczytuje również tablice rejestracyjne, dopasowuje dane do pojazdu i dostarcza kompleksowy raport z oznaczeniem czasu jego przygotowania. Dużą zaletą systemu CheckPoint jest to, że pozwala on flotom na zwiększenie wydajności transportowej za sprawą krótszego czasu oczekiwania na przeprowadzenie kontroli ogumienia i mniejszej liczby przestojów spowodowanych nieprzewidzianymi zdarzeniami związanymi z oponami. Dysponując informacjami o stanie każdej opony w pojeździe, można lepiej planować działania obsługowe i zakupy – to wszystko z wystarczającym wyprzedzeniem, aby zapobiec ewentualnym problemom.
DrivePoint
Kolejnym rozwiązaniem proponowanym przez firmę Goodyear jest DrivePoint, czyli zainstalowany na parkingu bazy transportowej system kontroli opon, który umożliwia zautomatyzowany i dynamiczny pomiar ciśnienia. Rozwiązanie to jest łatwe w instalacji dzięki wykorzystaniu bateryjnego zasilania i bezprzewodowej transmisji danych. DrivePoint umożliwia dynamiczne oraz szybkie kontrole dużej liczby pojazdów, co jest idealne dla flot z pojazdami często powracającymi do bazy. W połączeniu z przyjaznymi dla użytkownika aplikacjami sieciowymi i mobilnymi (na telefony komórkowe), Goodyear DrivePoint pozwala na natychmiastowe wyświetlanie informacji o stanie opon, a tym samym – na aktywne monitorowanie floty (jej ogumienia) i utrzymanie jej w maksymalnej gotowości do realizacji zadań transportowych. W skład systemu DrivePoint wchodzą dwa podstawowe elementy. Są to czujniki montowane na zaworach opon oraz odbiorniki służące do gromadzenia i przetwarzania danych o oponach. Czujniki na zaworach są łatwe w montażu – ich instalacja nie wymaga zdejmowania opony z obręczy, jedynie w przypadku podwójnych kół konieczny jest demontaż zewnętrznej opony w celu umieszczenia na zaworze wysuniętego czujnika DrivePoint. Dane na temat panującego w oponie ciśnienia przesyłane są bezprzewodowo (czujniki wyposażone są w baterie litowe wystarczające nawet na 3 lata eksploatacji), a całość jest odporna na warunki atmosferyczne. Co ważne, czujniki można wykorzystywać niezależnie od marki i rozmiaru opony, a ich konstrukcja pozwala na pompowanie opony bez zdejmowania czujnika,
TPMS
System Goodyear TPMS to rozwiązanie do zarządzania oponami, które stale monitoruje ciśnienie i temperaturę opon, aby wykrywać niedopompowane opony, ubytki powietrza i problemy mechaniczne.
Rozwiązanie zawiera wbudowany moduł GPS, dzięki któremu menedżerowie floty mogą śledzić i monitorować swoje pojazdy, a także otrzymywać powiadomienia o opuszczeniu przez nie lub wjechaniu we wcześniej zdefiniowany obszar geograficzny (Geofence).
W połączeniu z przyjaznymi dla użytkownika aplikacjami mobilnymi i internetowymi, system Goodyear TPMS regularnie wskazuje stan opon, umożliwiając proaktywne monitorowanie i prewencyjną konserwację floty. Sprzęt został opracowany specjalnie z myślą o codziennej eksploatacji i można go łatwo zamontować w już wykorzystywanych pojazdach