Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Sprzedaż aut Grupy Renault w pierwszym półroczu spadła o 34,9%, przy średnim spadku na rynku 28,3%. Wynika to z kwarantanny w większości krajów, w których działa Grupa.

Po rozpoczęciu odmrażania gospodarki nasze zakłady i sieć sprzedaży błyskawicznie się zmobilizowały, aby zaspokoić potrzeby klientów. W czerwcu popyt znacznie wzrósł dzięki pomocy rządowej w wielu krajach Europy. Wchodzimy w drugie półrocze z bardzo wysokim portfelem zamówień, dobrym stanem składu samochodów, wyżej pozycjonowaną cenowo gamą oraz nową ofertą modeli z napędem hybrydowym E-TECH. To jedyna taka oferta w segmencie, od razu spotkała się bardzo dobrym przyjęciem - powiedział Denis le Vot, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor ds. sprzedaży i regionów Grupy Renault.

Sprzedaż samochodów elektrycznych marki Renault na świecie wzrosła o 38% do ponad 42 000 samochodów w pierwszym półroczu tego roku. A ZOE jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Model odnotował wzrost sprzedaży o blisko 50% do 37 540 sztuk i rekordowy poziom zamówień w czerwcu (prawie 11 000 samochodów).

Sprzedaż Grupy w Europie spadła o 41,8% do 623 854 samochodów przy średnim spadku na rynku o 38,9%. Grupa z powodzeniem odnowiła całą gamę modeli marki Renault z segmentu B (Clio, Captur i ZOE). Natomiast w czerwcu sprzedaż Grupy na rynku europejskim zdecydowanie wzrosła. Renault uzyskało 10,5% udziału w rynku (pierwsza marka w Europie), a Dacia 3,5%.

W Polsce, w czerwcu sprzedaż Renault była na tyle wysoka, że marka zdobyła 13 procent rynku i czwarte miejsce. Także w kategorii pojazdów dostawczych Renault zdobyło 13 procent i pierwsze miejsce na rynku.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

Początek strony