Firma Renault Trucks, za zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność biznesu , otrzymała certyfikat Gold od niezależnej organizacji Ecovadis, po raz 6. z rzędu. Z wynikiem 78 na 100 francuski producent plasuje się w czołówce ocenianych firm.
W 2024 roku agencja ratingowa Ecovadis CSR oceniła 130 000 międzynarodowych firm na podstawie 21 kryteriów pogrupowanych w cztery kategorie: zrównoważone zakupy, praca i prawa człowieka, etyka oraz środowisko.
Z wynikiem 78 na 100, co stanowi wzrost o 15 punktów w porównaniu do 2018 r., roku pierwszej certyfikacji Gold, Renault Trucks umacnia swoją pozycję lidera w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W swoich wnioskach Ecovadis podkreślił zaawansowany system zarządzania wdrożony przez Renault Trucks w celu rozwiązania problemów etycznych i środowiskowych.
Po raz trzeci z rzędu Renault Trucks uzyskało wynik 100/100 w kategorii Środowisko. Wynik ten docenia stałe wysiłki producenta na rzecz zmniejszenia śladu środowiskowego jego działalności i pojazdów, które wprowadza na drogi.
Renault Trucks produkuje seryjnie elektryczne ciężarówki w swoich fabrykach w Blainville-sur-Orne i Bourg -en -Bresse, które, gdy są obsługiwane przez przewoźników , pokonały już 25 milionów kilometrów, unikając emisji 24 000 ton CO 2 . To zaangażowanie w mobilność zdekarbonizowaną znacznie przyczyniło się do uzyskania maksymalnego wyniku.
Renault Trucks zobowiązało się również do zmniejszenia wpływu swoich zakładów na środowisko. Na przykład producent rozpoczął ambitny projekt wyposażenia swojego zakładu przemysłowego w Bourg -en -Bresse w 17 hektarów zadaszeń fotowoltaicznych do 2026 r. Instalacja ta wytworzy ilość energii elektrycznej równą rocznemu zużyciu 17 500 mieszkańców, z czego część będzie zużywana na własne potrzeby przez zakład.
Jednocześnie Renault Trucks mnoży inicjatywy mające na celu ochronę zasobów naturalnych. W każdym miejscu wdrożono środki mające na celu zmniejszenie zużycia wody. W ciągu ostatniej dekady optymalizacje te zmniejszyły o połowę ilość wody potrzebną do wyprodukowania ciężarówki, zmniejszając się z 12 m³ w 2013 r. do 6,5 m³ w 2023 r.
Renault Trucks wzmacnia swoje odpowiedzialne praktyki zakupowe, oceniając 93% swoich dostawców pierwszego szczebla na podstawie kryteriów związanych z prawami człowieka, warunkami pracy, środowiskiem i etyką biznesową. Każdemu dostawcy systematycznie dostarczany jest ścisły kodeks postępowania, a audyty i samooceny są regularnie przeprowadzane w celu promowania ciągłego doskonalenia.
W 2023 r. wymagania tych ocen zostały wzmocnione, ponieważ ta rygorystyczna polityka odpowiedzialnego zakupu została w pełni zintegrowana z ogólną strategią producenta. Podejście to ma na celu zapewnienie coraz bardziej odpowiedzialnego łańcucha dostaw. Podjęte inicjatywy i poczynione postępy pozwoliły Renault Trucks uzyskać wynik 70/100 w kategorii Etyka, co stanowi wzrost o 10 punktów w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ponieważ transport drogowy towarów odpowiada za 7% emisji CO2 w Europie, Renault Trucks, firma sprzedająca rocznie ponad 70 000 pojazdów na całym świecie, intensyfikuje działania mające na celu ograniczenie wpływu swojej działalności na środowisko.