DB Schenker ogłasza rozpoczęcie testów elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech. To kolejny krok firmy na drodze ku zrównoważonej logistyce.
Ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech to najnowszy produkt w palecie pojazdów elektrycznych producenta, charakteryzujący się dynamiką i niskim zużyciem energii. Testowany ciągnik posiada 6 pakietów akumulatorów o łącznej pojemności 540 kWh, co pozwala na pokonanie dystansu do 300 km i do 500 km z pośrednim szybkim ładowaniem (mocą 250 kW) trwającym jedną godzinę.
Ciągnik siodłowy ładowany jest na hubie Ekoen w Nadarzynie, pierwszym hubie w Polsce dedykowanym dla elektrycznych pojazdów ciężarowych. Hub wyposażony jest w 4 stanowiska ładowania o mocy 350 kW każde a stanowiska dopasowane są do ładowania ciągników bez konieczności odpinania naczepy.
DB Schenker stale inwestuje w innowacyjne rozwiązania transportowe, odnawialne źródła energii (80% energii zużywanej w terminalach DB Schenker w Polsce pochodzi ze źródeł odnawialnych) i niskoemisyjne produkty dla swoich klientów. Współpraca z Renault Trucks wpisuje się w realizację tej strategii.
Paweł Grzelak Head of Fleet Management Team, DB Schenker: „Zawsze chętnie korzystamy z możliwości przetestowania tego typu rozwiązań, to dla nas naturalny kierunek. Elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech testowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Dzięki pełnemu wsparciu producenta, przeprowadzonej analizie trasy i zaproponowanemu systemowi ładowania, zrealizowaliśmy z powodzeniem kursy pomiędzy oddziałami DB Schenker na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa, realizując dodatkowo jeden doładunek u naszego klienta. Zgodnie z założeniami, przy pełnym obciążeniu naczepy, pokonywaliśmy na jednym ładowaniu 300 km. Prowadzone testy, mają na celu zdobycie przez DB Schenker cennego doświadczenia w zakresie wykorzystania elektrycznych pojazdów ciężarowych w regularnym ruchu pomiędzy oddziałami. Elektryfikacja pojazdów ciężkich odgrywa dla nas kluczową rolę w drodze do zeroemisyjności.”.
Renault T E-Tech oferuje szereg korzyści ekologicznych i operacyjnych. Pojazd wyposażony w 3 silniki elektryczne o łącznej mocy 490 kW (666 KM) generujące maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych. Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego.
Ogólnodostępna stacja ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych Ekoen w Nadarzynie znajduje się doskonałym miejscu z punktu widzenia użytkowników transportu ciężkiego. Hub położony tuż przy trasie S7, w sąsiedztwie parków logistycznych oraz centrali handlowych producentów aut ciężarowych, znajduje się w odległości 1 km od siedziby DB Schenker i zaledwie 300 m od biur Renault Trucks. Jest interesująca dla pojazdów, wykorzystujących pełnię mocy 350 kW podczas sesji trwających nawet ponad godzinę. Docelowo Ekoen planuje zapewnić na stanowiskach możliwość ładowania z mocą nawet 700 kW. .