Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Milence, spółka joint venture Daimlera, TRATONA i Volvo, prezentuje  europejską sieć ładowania, która obejmuje 70 strategicznie zlokalizowanych hubów z ponad 570 punktami ładowania o dużej mocy.

Huby znajdują się na różnych etapach rozwoju i mają zostać otwarte w 2025 roku, co czyni je największą publiczną siecią ładowania dla ciężkich samochodów ciężarowych w Europie do tej pory, obejmującą 10 kluczowych rynków: Holandię, Belgię, Niemcy, Francję, Szwecję, Danię, Włochy, Hiszpanię, Wielką Brytanię i Polskę. 3 z tych hubów są już operacyjne w Holandii, Francji i Belgii, a w październiku zostaną otwarte kolejne w Szwecji i Niemczech. Hub w Belgii w porcie Antwerpia – Brugia jest jednym z największych publicznych hubów ładowania w Europie z 20 działającymi stanowiskami.

Z ponad 30% europejskiego transportu drogowego, Niemcy są zdecydowanie dominującym rynkiem, co czyni je jednym z najważniejszych rynków dla Milence . Hub Hermsdorfer Kreuz będzie pierwszym, który zostanie otwarty w Niemczech, a dodatkowe 24 huby w obecnej sieci Milence umożliwią elektryczny transport drogowy w kraju o największej gęstości ciężkich samochodów ciężarowych w Europie. Vockerode , Himmelkron , Hüttenberg , Kirchberg an der Jagst , Kassel Lohfelden i Recklinghausen to kolejne, które zostaną uruchomione.

Firma ujawniła koncepcję swojego centrum ładowania, w tym najnowsze rozwiązanie ładowania megawatowego od Power Electronics. Ta najnowocześniejsza technologia, która może dostarczyć do 1,44 MW (1500 A przy 960 V) i która została przetestowana w prawdziwych pojazdach dostarczających 1 MW+, zostanie wdrożona w 5 centrach ładowania Milence w nadchodzących miesiącach. System ładowania Megawatt (MCS) to nowy standard ładowania o dużej mocy, który  radykalnie skróci czas ładowania do około 30 minut, dzięki mocy 1440 kW, którą można osiągnąć”.

Milence do 2027 r. zamierza mieć co najmniej 1700 wydajnych punktów ładowania w całej Europie.

 

Początek strony