Tak powinno się to robić. Pierwszy korytarz ładowania pojazdów elektrycznych Greenlane o długości 451 kilometrów.Niestety w USA.
Daimler Truck AG ogłasza utworzenie pierwszego korytarza ładowania pojazdów elektrycznych dla pojazdów użytkowych w Greenlane Infrastructure w Stanach Zjednoczonych. Greenlane, spółka joint venture pomiędzy Daimler Truck North America LLC, NextEra Energy Resources, LLC i BlackRock, ma na celu zaprojektowanie, rozwój, instalację i obsługę wysokowydajnej sieci ładowania i tankowania wodoru dla pojazdów użytkowych o średniej i dużej wytrzymałości, zasilanych akumulatorami elektrycznymi i wodorowymi ogniwami paliwowymi w Stanach Zjednoczonych.
Nowy korytarz ładowania pomiędzy Los Angeles i Las Vegas, z ponad 100 ładowarkami i nowoczesnymi udogodnieniami wzdłuż autostrady międzystanowej I-15 ma na celu przyspieszenie wprowadzenia neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla transportu towarowego dzięki trzem początkowym punktom ładowania w Colton, Barstow i Baker w Kalifornii. W ciągu następnego roku wzdłuż korytarza zostaną dodane kolejne lokalizacje, wykraczające poza południową Nevadę i San Pedro w Kalifornii.
„Po rozważeniu różnych czynników, takich jak dane telematyczne ciężarówek, częste trasy towarowe i strategia wdrażania klientów, zespół Greenlane wybrał te trzy optymalne lokalizacje dla naszego pierwszego komercyjnego korytarza ładowania, aby przyspieszyć przejście na zerową emisję gazów cieplarnianych” – powiedział Patrick Macdonald-King, dyrektor generalny z Greenlane.
Zaprojektowane z myślą o unowocześnieniu i udoskonaleniu obecnych parkingów, każdy obiekt Greenlane będzie posiadał szerokie pasy dojazdowe, umożliwiające kierowcom szybki i łatwy wjazd i wyjazd z obiektu. Czekając na naładowanie pojazdów, kierowcy mają dostęp do udogodnień, w tym toalet i innych udogodnień, w tym opcji jedzenia i napojów.
Celem Greenlane jest rozwój ogólnokrajowej sieci komercyjnych lokalizacji infrastruktury ładowania na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Miejsca ładowania będą także obsługiwać klientów pojazdów osobowych z napędem akumulatorowym i flot lekkich pojazdów użytkowych, a w nadchodzących latach mają zapewniać tankowanie wodorem dla pojazdów użytkowych.
Celem Greenlane jest wmurowanie kamienia węgielnego pod pierwszą placówkę w Colton tej wiosny, a jej otwarcie zaplanowano na koniec 2024 r. Planuje się, że po ukończeniu budowy obiekt w Colton będzie wyposażony w ponad 60 ładowarek, w tym szybkie ładowarki prądu stałego (DCFC) o mocy 400 kW, które przyspieszą ładowanie średnich i ciężkich pojazdów o zerowej emisji (ZEV). Więcej opcji ładowania DCFC o mocy 200 kW na miejscu umożliwi długotrwałe i nocne ładowanie ciężkich ciągników, średnio obciążonych pojazdów ZEV i autobusów szkolnych. W późniejszych fazach projektu obsługiwane będą zarówno długoterminowe, jak i nocne pasy ładowania dla zestawów ciągnik-naczepa. Obiekt Greenlane w Colton będzie również przygotowany na przyszłe wyzwania, aby umożliwić instalację megawatowego systemu ładowania (MCS), gdy będzie on dostępny na rynku.