Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce. Po raz czwarty Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych.
Renault Master szósty rok z rzędu utrzymało pozycję lidera w swoim segmencie i na polskim rynku samochodów dostawczych.
Łącznie w 2023 roku Renault sprzedało 31 653 samochody. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży (samochody osobowe i dostawcze), z udziałem 5,9% rynku.
Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs. 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami.
Renault stopniowo, ale konsekwentnie zmierzają do całkowitego przejścia na napędy zeroemisyjne. Koncern planuje osiągnięcie tego celu do roku 2030. Obecnie marka ma w swoim portfolio ofertę samochodów zarówno w 100% elektrycznych, jak i hybrydowych. Renault zajmuje trzecie miejsce w Europie na rynku samochodów zelektryfikowanych.
W Polsce w zeszłym roku Renault sprzedało blisko 1800 samochodów hybrydowych.
Renault Trafic Passenger zostało liderem rynku w segmencie minibus, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów (co stanowi 30,5% segmentu). Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022.
Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych.
Master od sześciu lat jest niekwestionowanym liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t, (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku).
W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych.
W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dealerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów u dealera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją.
Renault uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.