Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

 Producent nadwozi i zestawów przestrzennych, firma WESOB, dostarczyła pierwszy na polskim rynku zestaw kubaturowy, zbudowany na podwoziu zasilanym gazem LNG. Zakład w Strumieniu opuściła Scania R410 LNG z zabudową oraz przyczepą centralnoosiową WECON o pojemności aż 115 m3.


Zamawiającym była firma F.T.H. „DAW-TRANS” z Wolbromia,która dysponuje taborem dwunastu zestawów. Aż dziewięć jednostek to zestawy przestrzenne bazujące na samochodzie z przyczepą centralnoosiową.
Nowy nabytek wykorzystywany będzie wyłącznie w transporcie międzynarodowym, na stałej trasie: Polska-Niemcy. Według założeń, przy dwóch podwójnych obsadach kierowców, samochód jeździć będzie niemal non-stop i osiągnie przebiegi
rzędu 230 tys. km rocznie!
Jak twierdzi Łukasz Bielach, właściciel firmy „DAW-TRANS”, Sprawa jest prosta, zabudowy przestrzenne WESOB-u są najlepsze: najwytrzymalsze, twarde, po prostu
niezniszczalne – ocenia krótko.

Jako podwozie pod zabudowę WESOB-u wybrano Scanię R410 LNG w układzie napędowym 6x2. Gazowy silnik o pojemności 13 litrów i mocy 410 KM (przy 1900 obr./min) generuje moc 2000 Nm w zakresie 1100 – 1400 obr./min. Zgodnie z wymaganiami
przewoźnika, auto wyposażono w dwa kriogeniczne zbiorniki na skroplony gaz ziemny o łącznej pojemności 1124 litrów, co pozwala zatankować około 415 kg LNG. Taka ilość metanu przekłada się na zasięg niemal 1500 km.
Dostarczony zestaw dysponuje kubaturą aż 115 m3, pozwalając na transport 38 europalet. A przy wykorzystaniu systemu podwójnej podłogi liczba przewożonych palet podwaja się. 18 - tonowa przyczepa centralnoosiowa to sztandarowy produkt
marki WECON. Dzięki bardzo wysokiej jakości wykonania przyczepy są nie tylko lekkie, lecz także niezwykle sztywne i odporne na trudy codziennej eksploatacji.

 

 

 

 

 

Początek strony