Nowość dla lwów: samochody ciężarowe MAN rozpoznają pieszych i rowerzystów, jeżdżą bardziej ekonomicznie i jeszcze intensywniej wspierają kierowcę.
Podczas realizacji dostaw w mieście, podczas manewrowania na placu spedycyjnym oraz przy wjeżdżaniu na ronda: piesi lub rowerzyści mogą poruszać się w trudno widocznym obszarze bezpośrednio przed pojazdem bez natychmiastowego zauważenia przez kierowcę.
Nowy system bezpieczeństwa "FrontDetection" skutecznie rozładowuje takie krytyczne sytuacje w ruchu miejskim, szczególnie dla najbardziej narażonych użytkowników dróg, wykrywając, czy piesi lub rowerzyści znajdują się w trudno widocznym obszarze bezpośrednio przed pojazdem w sytuacjach początkowych i przy niskich prędkościach do 10 km/h oraz ostrzegając kierowcę wizualnie i akustycznie.
Jednocześnie nowa funkcja bezpieczeństwa została włączona do strategii ostrzegania i hamowania trzeciej generacji systemu Emergency Brake Assist (EBA) firmy MAN. Teraz wykrywa on innych użytkowników drogi z prędkością nawet 10 km/h, którzy nie znajdują się bezpośrednio na pasie ruchu przed ciężarówką, ale mogą go przekroczyć, ostrzega w przypadku zbliżającej się kolizji i, w razie potrzeby, automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne aż do zatrzymania.
Zaktualizowano również system ostrzegania o niebezpiecznej jeździe i ostrzegający kierowcę wizualnie i akustycznie: w porównaniu z poprzednią wersją udoskonalony system MAN AttentionGuard stale ocenia stabilność pasa ruchu kierowcy i interwencje układu kierowniczego. Ponadto kierowca może teraz zostać ostrzeżony bez przekraczania oznaczeń pasa ruchu, jeśli system wykryje spadek uwagi kierowcy - nawet zanim kierowca świadomie odbierze początek senności jako ograniczenie jego koncentracji.
Szczególnie przy słabej widoczności i w nocy system ostrzegania o odległości przyczynia się również do bezpieczeństwa na długich trasach. Jeśli kierowca spadnie poniżej dopuszczalnego minimalnego dystansu, system ostrzega. Wyświetlanie rzeczywistej odległości w metrach od poprzedzającego pojazdu pomaga przywrócić i utrzymać prawidłową odległość, jeśli tempomat ACC z regulacją odległości i tak nie jest aktywowany, co niezależnie utrzymuje prawidłową odległość. Ostrzeganie o odległości i ACC pomagają w ten sposób znacznie zmniejszyć ryzyko kolizji tylnych, nawet jako środek zapobiegawczy.
Szybki i centralny dostęp do wszystkich funkcji wspomagania zapewnia nowy przycisk umieszczony na kierownicy wielofunkcyjnej lub na tablicy rozdzielczej, w zależności od wyposażenia. Funkcje takie jak zmiana pasa ruchu i wspomaganie skrętu, asystent ruchu dalekobieżnego MAN CruiseAssist lub wykrywanie pieszych i rowerzystów FrontDetection można łatwo wywołać bez objazdów menu.
Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do prewencyjnego bezpieczeństwa ruchu drogowego jest wstępne przygotowanie do podłączenia alkomatu.
Oprócz licznych aktywnych systemów ostrzegania lub bezpieczeństwa prewencyjnego MAN Trucks oferuje teraz również nowe systemy, które znacznie odciążają kierowcę w jego codziennej pracy, a tym samym pośrednio przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa.
Jednym z nich jest nowe rozpoznawanie znaków drogowych. Wyświetlanie w czasie rzeczywistym przepisów ruchu drogowego i prędkości, które mają zastosowanie w sytuacji na drodze, odciąża kierowcę, który może w pełni skoncentrować się na zadaniu jazdy i ruchu drogowym, nie martwiąc się o ewentualne przeoczenie obowiązujących ograniczeń.
Wreszcie, nowe rozpoznawanie głosu za pomocą karty kierowcy sprawia, że ustawienie jest szczególnie łatwe w przypadku zmiany kierowców w różnych językach. Oprócz dwóch standardowych języków: niemieckiego i angielskiego, za pośrednictwem platformy RIO, można bezpłatnie pobrać 28 innych języków.
MAN Truck & Bus zintensyfikował również swoją działalność w zakresie redukcji paliwa – jednocześnie zwiększając osiągi: już od IAA 2022 nowy silnik D26 oferuje 10 KM i 50 Nm więcej dzięki wewnętrznym czujnikom silnika, a jednocześnie zużywa zauważalnie mniej paliwa. W połączeniu z ulepszeniami aerodynamicznymi zmian szczelin w kabinie, szyby przedniej oraz spojlerów bocznych i dachowych, nową generacją lekkich osi napędowych i systemem MAN EfficientCruise, który działa jeszcze bardziej proaktywnie, możliwe jest zaoszczędzenie paliwa do 6 procent. Nowo zintegrowana funkcja PredictiveDrive sprawia, że tempomat GPS jest jeszcze bardziej wydajny. Planuje optymalną krzywą prędkości dla przyszłej topografii i wybiera dla niej najbardziej ekonomiczny punkt pracy silnika, biorąc pod uwagę przełożenie, i robi to już od prędkości 30 km/h.