Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Scania P 25 z zabudową i naczepą Kässbohrer wprowadzona do codziennych transportów przez niemieckiego specjalistę logistycznego ARS Altmann Automobillogistik.

Od transportu regionalnego po wywrotki górnicze i dźwigi: zakres zastosowań floty elektrycznych samochodów ciężarowych Scania stale rośnie. Najnowszym dzieckiem  jest pierwszy na świecie w pełni elektryczny standardowy transporter samochodowy Scania, który został niedawno oddany do użytku przez bawarskiego giganta logistycznego ARS Altmann Automobillogistik.
Pojazd elektryczny Scania P  25  o pojemności baterii  230 kWh jest wykorzystywany przez ARS Altmann w transporcie dystrybucyjnym. Został połączony z nadwoziem i przyczepą Kässbohrer, co umożliwia prosty, bezpieczny i szybki załadunek i rozładunek samochodów.

 "Ciężarówką można przewieźć do ośmiu samochodów, które nie są zbyt długie ani zbyt wysokie. Przy łącznej masie zestawu do 42 ton (maksymalna dozwolona w Niemczech) elektryczna Scania może zostać w pełni naładowana w mniej niż 90 minut przy maksymalnej mocy 130 kW (CCS 2)", wyjaśnia Thiemo Freyer, menedżer produktu ds. mobilności elektrycznej w Scania.

Oznacza to, że gdy samochody są transportowane z produkcji do magazynu, akumulator ciężarówki może zostać naładowany do 100% podczas procesu rozładunku i załadunku w miejscu docelowym. Następna wycieczka rozpoczyna się ponownie z pełną pojemnością baterii.

Pod wieloma względami ARS Altmann jest idealnym klientem dla elektrycznego samochodu ciężarowego Scania. Podobnie jak Scania, ma obszerną i ambitną strategię zrównoważonego rozwoju: "W ramach strategii ekologicznej ARS Altmann naszym głównym celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2030 r." – mówi Wolfgang Ketterle, dyrektor operacyjny.
Dysponując 650 specjalnymi ciężarówkami przewożącymi codziennie wszelkiego rodzaju samochody, firma chce zdywersyfikować swoją flotę transportową w kierunku pojazdów napędzanych energią odnawialną, a także zbadać inne powiązane aspekty, takie jak rozwiązania w zakresie ładowania i zasilanie, które są elementami trzech filarów strategii firmy: drogowego, kolejowego i bazowego.

Przewozy dalekobieżne o długości ponad 300 kilometrów są realizowane w "ekosystemie ARS" na własnych wagonach kolejowych firmy, podczas gdy duży projekt fotowoltaiczny obejmuje zadaszenie terenu firmy wiatami, wytwarzając wystarczającą ilość energii elektrycznej do obsługi kilku flot elektrycznych ciężarówek.

Nowy P 25 był już prowadzony przez niektórych stałych kierowców firmy logistycznej - z pozytywnymi reakcjami.

Zakup Scania P 25 przez ARS Altmann został wsparty dotacją ze wspólnego projektu pilotażowego o wartości 188 000 euro, który jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, w ramach dyrektywy w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu napędami i powiązaną infrastrukturą zbiorników i ładowania.

 

 

Początek strony