Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Firma Stellantis  testuje możliwość wykorzystania eFuels (ePaliw) w europejskich samochodach produkowanych od 2014 roku (Euro 6), aby wzmocnić redukcję emisji dwutlenku węgla.

Spółka Stellantis potwierdziła, że testy eFuels przeprowadzane dla 28 rodzin silników weszły właśnie w ostatnią fazę. Przyspieszy to potencjalną redukcję emisji dwutlenku węgla 28 milionów silników spalinowych (ICE) zamontowanych w samochodach Stellantis wyprodukowanych od 2014 roku (Euro 6) w Europie, przy jednoczesnym utrzymaniu zobowiązania do sprzedaży w regionie wyłącznie w pełni elektrycznych samochodów osobowych (BEV) do końca dekady.

Będące jednym z narzędzi realizacji redukcji emisji dwutlenku węgla i walki ze zmianami klimatycznymi, eFuel to paliwo syntetyczne zastępcze typu „drop-in”, wytwarzane przy użyciu wychwyconego dwutlenku węgla z atmosfery i energii odnawialnej.

Dzięki szerokiemu zastosowaniu eFuels, klienci posiadający samochody z silnikiem spalinowym mogliby skorzystać z prostej i przystępnej cenowo opcji, dającej możliwość obniżenia emisyjności ich pojazdów, bez konieczności ich wymiany, modernizacji układu paliwowego silnika lub oczekiwania na nową sieć infrastruktury.

„Podwajamy nasze wysiłki w walce z globalnym ociepleniem, testując paliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla jako rozwiązanie uzupełniające nasze holistyczne podejście do dekarbonizacji. Nasza agresywna strategia elektryfikacji mocno przyspieszyła, ale musimy również znaleźć inteligentne alternatywy, aby rozwiązać problem emisji CO2 dla 1,3 miliarda istniejących już samochodów z silnikami spalinowymi” – powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares. „Pracując nad tym, aby nasze silniki Stellantis były kompatybilne z eFuels, dążymy do tego, by zapewnić naszym klientom kolejne narzędzie w walce z globalnym ociepleniem i to takie, które może mieć niemal natychmiastowy wpływ. Jest to również kolejna inicjatywa wpisująca się w nasz plan osiągnięcia do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla”.

Zastosowanie eFuel w nawet 28 milionach pojazdów parku samochodowego Stellantis, może potencjalnie zmniejszyć w latach 2025-2050 emisję CO2 w Europie o 400 milionów ton.

Produkcja eFuel pozwala wyobrazić sobie nową suwerenność energetyczną i na nowo zdefiniować mapę zaopatrzenia w energię w oparciu o dostępność odnawialnych źródeł energii opartych na energii wiatru i promieniowania słonecznego, bez konieczności uciekania się do obecnych metod wydobywania paliw kopalnych.

Do 2025 roku Stellantis zamierza zainwestować ponad 30 mld euro w elektryfikację i wdrożenie oprogramowania niezbędnego do produkcji pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami, które spełnią wymagania klientów. Firma pracuje również nad dodatkowymi rozwiązaniami, oferującymi  czyste, bezpieczne i przystępne cenowo rozwiązania mobilności dla całego społeczeństwa.

 

 

 

Początek strony