Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Dzięki flagowemu Fordowi F-Max, Ford Trucks zamierza bardzo szybko stać się znaczącym graczem na duńskim rynku samochodów ciężarowych.

Ford Trucks nie przyjechał do Danii, aby siedzieć cicho  w kącie jako nowy chłopak w klasie. Wyraźną ambicją jest bardzo szybkie zdobycie udziału w rynku wynoszącego co najmniej 5% duńskiego rynku samochodów ciężarowych.

- Musimy mieć co najmniej 5% rynku. Jest to cel dla wszystkich krajów w Europie, a także dotyczy Danii – mówi po  konferencji prasowej na Transport 2023 w Herning Bahadir Koc, odpowiedzialny za Ford Trucks w krajach Beneluksu i Skandynawii.

Odnosi się to  między innymi do kraju takiego jak Belgia, w którym niedawno ugruntował swoją pozycję Ford Trucks – i po roku odnotował łączny udział w rynku na poziomie 3,6%, a w samym segmencie ciągników 5,1%.

Na początek jest to flagowy Ford F-Max, który zostanie zaprezentowany duńskim klientom – długodystansowy model Ford Trucks z własnym układem napędowym opracowanym w Turcji, z silnikiem Ecotorq o pojemności 12,7 litra o mocy 500 KM, własną 12-biegową skrzynią biegów, a także opracowaną i wyprodukowaną w Turcji tylną osią. Do tej pory samochód jest dostępny tylko jako ciągnik 4x2.

- F-Max występuje jako 6x2. Mamy wiele projektów, więc nie mogę podać konkretnej daty. Ale na pewno nadejdzie, tak jak F-Max zostanie zelektryfikowany w następnej kolejności, mówi Bahadir Koc.

Ford Trucks wprowadził na rynek elektryczną śmieciarkę na targach IAA w Hanowerze jesienią 2022 r., a obecnie jest ona w fazie testów i zostanie wprowadzona komercyjnie w przyszłym roku. Następnie pojawiają się elektryczne wersje ciągnika F-Max.

Cała produkcja ciężarówek w Ford Trucks odbywa się w Turcji, gdzie fabryka posiada również własny dział rozwoju. Produkcja fabryki wynosi obecnie 20-25 000 sztuk rocznie – z możliwością rozbudowy w razie potrzeby.

Dania jest 48. krajem, w którym Ford Trucks zakłada swoją działalność z organizacją sprzedaży. Fakt, że HI Group została partnerem, wynikał z kilku czynników, wyjaśnia Allan Thalmar Andersen, dyrektor generalny HEJ Group.

- Postrzegamy to jako ekscytującą szansę. Ford Trucks jest zbudowany z myślą o prostym łańcuchu dostaw i szybkiej dostawie. Ponadto istnieje rozsądny całkowity koszt posiadania, który jest ważny dla naszych klientów, mówi Allan Thalmar Andersen.

Od lewej: Jesper Tuborg Nielsen, Country Manager Ford Trucks Denmark, Bahadir Koc, odpowiedzialny za kraje Beneluksu i Skandynawię w Ford Trucks oraz Allan Thalmar Andersen, dyrektor generalny HEJ Group. Tutaj przed wersją Dannebrog Forda F-Max na wystawie Transport 2023 w Herning. (Zdjęcie: Rasmus Grønvig Haargaard)

 

 

 

 

Początek strony