Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

IVECO po raz kolejny weźmie udział w historycznym rajdzie Dakar z dwoma nowymi zespołami: Boss Machinery Team de Rooy IVECO i Eurol Team de Rooy IVECO rozgrzewa silniki przed Dakarem, najbardziej ekstremalnym rajdem rajdowym na świecie, który odbędzie się po raz czwarty w Arabii Saudyjskiej od 31go grudnia  do 15ego stycznia 2023 r.

Ten Rajd jest o tyle inny, że nie startują Kamazy. Więc rywalizacja rozegra się między Iveco oraz  czterema Tatrami z zespołu Buggyra ZM, w tym dwoma Phoenix. Przygotowywanymi częściowo także w Polsce. Ale ciężarówek startuje ponad 50…
IVECO będzie oficjalnym dostawcą obu zespołów i dostarczy im pojazdy, silniki i części zamienne. Wszystkie ciężarówki IVECO Powerstar są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial – siostrzaną markę IVECO w ramach Grupy Iveco i światowego lidera specjalizującego się w zaawansowanych technologiach układów napędowych – z najnowszymi aktualizacjami dotyczącymi ustawień zawieszenia i systemów pompowania opon. Najnowsza edycja rajdowego wyścigu Dakar - w którym weźmie udział 365 pojazdów - powraca do Arabii Saudyjskiej z nową trasą, która będzie prawdziwym testem ekstremalnej wytrzymałości. Zawodnicy pokonają łącznie ponad 8 500 km w niebezpiecznym terenie, zaczynając od brzegów Morza Czerwonego i przekraczając linię mety w Dammanie, po przeciwnej stronie Półwyspu Arabskiego. Poziom trudności został ponownie zwiększony w tej edycji, która wystawi pilotów na próbę, z blisko 5000 km odcinków specjalnych  i 14 etapami, które obejmą czterodniowy wypad na ocean wydm  i etap "Maraton", w którym załogi i ciężarówki rajdowe będą rywalizować bez pomocy.
Fabio Santiago, dyrektor ds. marketingu i zarządzania produktem w jednostce biznesowej IVECO Truck Business Unit, powiedział: "Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak nasze ciężarówki IVECO Powerstar pokażą, na co ich stać w najtrudniejszym rajdzie.  Nasze zespoły wyróżniają się potężną mieszanką doświadczenia i młodych talentów. "
Eurol Team de Rooy IVECO
Mitchel van den Brink zadebiutował w wyścigach w wieku zaledwie 16 lat, kiedy dołączył do swojego ojca Martina jako mechanik / nawigator w Dakarze 2019, kiedy był najmłodszym w historii uczestnikiem wyścigu rajdowego. Będzie rywalizował w IVECO Powerstar (pojazd #511) z nawigatorem Moisesem Torrallardoną i mechanikiem Jarno Van De Polem. Martin van den Brink, legenda Dakaru od 2009 roku, weźmie udział wraz z nawigatorem Rijkiem Mouwem i mechanikiem Erikiem Kofmanem.
Boss Machinery Team de Rooy IVECO  - Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym i po raz czwarty weźmie udział w Rajdzie Dakar za kierownicą IVECO
Powerstar (pojazd #502) z nawigatorem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie starał się wykorzystać doświadczenie zdobyte w poprzednich edycjach i poprawić 6Th miejsce, które osiągnął w edycji 2020.
Vick Versteijnen z Holandii zadebiutował w Rajdzie Dakar w 2015 roku i będzie rywalizował w IVECO Powerstar (pojazd #504) z nawigatorem Teunem Van Dalem i mechanikiem Andreasem Van Der Sande.

Początek strony