Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Z konceptem EQT Marco Polo 1  Mercedes-Benz Vans  prezentuje nowy, w pełni elektryczny i pełnoprawny mikrokamper oparty na EQT. Wersja seryjna ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2023 roku.

Mercedes-Benz EQT (zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP: 18,99 kWh/100 km; ,  wkrótce będzie dostępny na zamówienie.To mały van, który łączy w sobie zmienność i wysokiej jakości wyposażenie klasy T – jej siostrzanego modelu z napędem konwencjonalnym – z zaletami napędu całkowicie elektrycznego. W niedalekiej przyszłości moduł Marco Polo dostępny będzie  jako pierwsze, praktyczne rozwiązanie kampera do w pełni elektrycznych krótkich podróży z EQT.

W drugiej połowie 2023 roku planujemy jeszcze bardziej rozszerzyć naszą ofertę o pełnowartościowy, a także w pełni elektryczny mikrokamper. Concept EQT Marco Polo już daje wgląd w nadchodzący seryjnie produkowany pojazd. Jak sama nazwa wskazuje, rozszerzamy naszą rodzinę Marco Polo o oba produkty oparte na EQT – mówi Klaus Rehkugler, szef sprzedaży Mercedes-Benz Vans.

Concept EQT Marco Polo1 bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi.. W Marco Polo znajduje się wysuwany dach z łóżkiem dachowym. Łóżko dachowe ma część sypialną o wymiarach 1,97 m na 0,97 m.

Z tyłu znajduje się kolejna składana sypialnia o wymiarach 2 metry na 1,15 metra. Bezpośrednio w drugim rzędzie  za fotelem kierowcy znajduje się element z wpuszczanym zlewem i podobnie wpuszczoną 16-litrową chłodziarką sprężarkową. Bezpośrednio do niego przymocowana jest jedna z dwóch kanap. Kolejne siedzenie znajduje się po lewej stronie pojazdu we wnętrzu (twarzą do tyłu). Istnieje również płyta indukcyjna i szuflada, którą można wyciągnąć z wnętrza pojazdu z wyjmowaną kuchenką z wkładem gazowym, dzięki czemu istnieją dwie opcje gotowania. Po prawej stronie pojazdu, we wnętrzu  znajduje się rozkładany stolik, który jest również elektrycznie regulowany na wysokość.

Wszystkie meble we wnętrzu mogą być łatwo usunięte przez dwie osoby w mniej niż 5 minut. Oznacza to, że w pełni elektryczny mikrokamper może być również używany jako pojazd codzienny, jeśli jest to wymagane. Dzięki wysokości mniejszej niż dwa metry może również  z łatwością wjechać  do wszystkich konwencjonalnych garaży.

Kolejna przyciągająca wzrok cecha Concept EQT Marco Polo1: panel słoneczny na wysuwanym dachu. To oraz dodatkowa, wymienna jednostka akumulatora pozwalają jednostce kempingowej być samowystarczalną energetycznie przez pewien okres czasu i oszczędzać zasięg. Dodatkowa bateria jest przechowywana w szufladzie w fotelu.

Moduł Marco Polo, który można elastycznie instalować i demontować, będzie dostępny m.in. dla nowego EQT z krótkim rozstawem osi.

Opcjonalna szafka kuchenna oparta jest na systemie szuflad. Obejmuje zlewozmywak z 12-litrowym zbiornikiem na wodę, 15-litrową lodówkę sprężarkową i elastyczną wyjmowaną kuchenkę gazową. Kolejne szuflady zapewniają miejsce na sztućce, naczynia i zapasy żywności.  Stół ma dwie różne nóżki. Oznacza to, że można go umieścić na zewnątrz, a także przymocować do konsoli środkowej wewnątrz EQT – po raz pierwszy w segmencie.

Elektryczny mały van będzie dostępny do zamówienia w najbliższej przyszłości.  eny zaczynają się od około 49 000 euro  dla EQT z silnikiem elektrycznym o mocy 90 kW i standardowej długości. EQT ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości i 1819 mm wysokości[7]. Wariant z długim rozstawem osi pojawi się w 2023 roku.

Akumulator litowo-jonowy znajduje się w miejscu zabezpieczonym przed zderzeniem w podwoziu przed tylną osią i ma użyteczną pojemność 45 kWh. EQT można wygodnie ładować prądem zmiennym (AC) z mocą 22 kW za pomocą pokładowej ładowarki.

Obecnie klienci mogą już wybierać spośród czterech modeli elektrycznych: furgon eVito, eSprinter, eVito Tourer i EQV. Dzięki EQT portfolio pojazdów elektrycznych zostanie rozszerzone na segment małych samochodów dostawczych.

Od połowy dekady wszystkie nowo wprowadzone na rynek samochody dostawcze Mercedes Benz będą wyłącznie elektryczne. W tym celu Mercedes Benz Vans opracowuje całkowicie nową, modułową i w pełni elektryczną architekturę furgonetki. Nosi nazwę VAN.EA.

Początek strony