Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Pierwszy DAF LF z nowym układem napędowym PACCAR został dostarczony do Farnborough Van & Truck Hire (FVTH) w Wielkiej Brytanii,  firmy wynajmującej  z flotą ponad 600 samochodów ciężarowych.

"Nowy układ napędowy przenosi dystrybucję miejską na wyższy poziom, ponieważ naprawdę zapewnia właściwości jezdne samochodu osobowego w połączeniu z najniższym zużyciem paliwa", powiedział dyrektor zarządzający FVTH Tim Houghton.

Aby obniżyć zużycie paliwa nawet o 7%, firma DAF wprowadziła niedawno nową gamę układów napędowych dla popularnej serii ciężarówek dystrybucyjnych LF. Gama obejmuje całkowicie przeprojektowane silniki PACCAR PX-5 i PX-7 oraz nową automatyczną 8-biegową skrzynię biegów PowerLine.

Przeprojektowane silniki PACCAR PX-5 i PX-7 – łącznie siedem klas – mają lekki, ale mocny blok z zagęszczonego żeliwa grafitowego, tłoki o niskim współczynniku tarcia, nowe wydajne sprężarki i nową turbosprężarkę waste-gate. Silniki (o mocy od 124 kW/170 KM do 227 kW/310 KM) rozwijają maksymalny moment obrotowy przy jeszcze niższych prędkościach obrotowych silnika, wspierając obniżanie prędkości obrotowej, a tym samym wiodącą w swojej klasie oszczędność paliwa.

Częścią nowego układu napędowego DAF LF jest nowa 8-biegowa, w pełni automatyczna skrzynia biegów PowerLine. Skrzynia biegów Powershift bez przerywania momentu obrotowego umożliwia płynną zmianę biegów i szybką reakcję przepustnicy, co przekłada się na doskonały komfort i właściwości jezdne.

Dostarczono pierwszy DAF LF z zupełnie nowym układem napędowym PACCAR. Dyrektor zarządzający FVTH, Tim Houghton (po prawej) otrzymuje klucz od Petera Ahrensa, dyrektora zarządzającego Leyland Trucks.

 

Początek strony