Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Scania i Rio Tinto opracowują bardziej zwinne autonomiczne ciężarówki w kopalni w regionie Pilbara w Australii Zachodniej, aby osiągnąć potencjalne korzyści dla środowiska i wydajności.

Obie firmy zawarły długoterminową umowę o współpracy badawczo-rozwojowej w celu ciągłego rozwoju tej autonomicznej technologii, w ramach której kopalnia Channar w Rio Tinto stała się pierwszym aktywnym partnerem autonomicznego rozwiązania górniczego Scania. Partnerstwo obejmuje również opcje przyszłego przejścia na pojazdy elektryczne.

Rio Tinto i Scania rozpoczęły w kwietniu 2022 r. nowe testy autonomicznych ciężarówek górniczych Scania o ładowności 40 ton i szybko osiągnęły  kamień milowy w pracy bez kierowcy w symulowanym środowisku cyklu załadunku i transportu.
Santi Pal, dyrektor zarządzający Rio Tinto Group, powiedział: "Rio Tinto jest podekscytowane współpracą ze Scanią w celu opracowania rozwiązania górniczego, które stworzy opcjonalność w naszym zróżnicowanym portfolio. Współpraca i partnerstwo są kluczem do ponownego wyobrażenia sobie górnictwa w przyszłości. "

"Nasz plan działań na rzecz klimatu obejmuje stopniowe wycofywanie się z zakupu nowych ciężarówek z silnikiem Diesla do 2030 r., a współpraca z liderami branży, takimi jak Scania, w wielu dziedzinach jest ważnym krokiem w tym kierunku. Oprócz potencjalnych korzyści z dekarbonizacji, partnerstwo to zapewnia drogę do potencjalnej poprawy wydajności. "

Ciężarówki Scania mają potencjalną przewagę nad tradycyjnymi ciężkimi samochodami ciężarowymi, zarówno pod względem emisji, jak i wydajności.
Wykorzystując autonomiczne pojazdy górnicze Scania, można zmniejszyć zapotrzebowanie na energię, i wymagania infrastrukturalne, co oznacza, że koszty mogą być również zmniejszone w odpowiednich lokalizacjach.

 

Początek strony