Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Trzy całkowicie elektryczne ciągniki siodłowe Nikola Tre są obecnie testowane w praktyce w porcie  w Hamburgu.

Dzięki trzymiesięcznemu testowi trzech nowych pojazdów Nikola Tre w przeładunku kontenerów w porcie w Hamburgu, Zarząd Portu Hamburg (HPA) wyraźnie zaznacza kierunek przyszłego drogowego transportu towarowego. Całkowicie elektryczne ciągniki siodłowe, które zostały wprowadzone do eksploatacji w ramach uroczystego przekazania i prezentacji dla klientów, mają zademonstrować swoją praktyczną przydatność jako pierwsze w porcie pojazdy ciężarowe o dużej ładowności neutralne dla klimatu, wraz z 25 innymi pojazdami 4x2 do naśladowania w ciągu najbliższych dwóch lat.

Pierwszy Nikola Tre pojawia się jako solidny trzyosiowy pojazd z dwoma napędami elektrycznymi zainstalowanymi na tylnej osi, który dzięki mocy ciągłej 480 kW, czyli około 653 KM, może podjąć się również najcięższych zadań. Krótkoterminowe osiągi szczytowe sięgają nawet 1000 kW, dzięki czemu cysterna z naczepą kontenerową ma znakomite właściwości jezdne. Ciche ciężarówki mogą z łatwością obsługiwać pełne ładunki do 42 ton w ruchu kontenerowym.

Dziewięć wbudowanych akumulatorów, każdy o wadze około 500 kg, gwarantuje minimalny okres użytkowania wynoszący sześć lat lub 500 000 kilometrów przy pozostałej pojemności co najmniej 80 procent. W nadchodzącym roku dodatkowy model Nikoli z ogniwem paliwowym zwiększy zasięg z dzisiejszych 500 kilometrów do nawet 800 kilometrów. Oznacza to, że bezemisyjna ciężarówka ze współpracy Iveco i Nikoli nadawałaby się do jazdy na długich dystansach. Równolegle do rozwoju producentów pojazdów, firmy produkujące oleje mineralne, takie jak Shell, pracują szybko nad stworzeniem sieci punktów ładowania, w których pojazdy mogą być ładowane wysokimi prądami ładowania w krótkim czasie.

W Niemczech około 80 procent wciąż znacznych dodatkowych kosztów czystej elektrycznej Nikoli ma zostać wchłoniętych w ramach programów dotacji państwowych. Dla prezesa Nikola Corporation, Michaela Lohschellera, silni partnerzy, tacy jak Port w Hamburgu, są „dowodem, że Nikola Tre BEV jest odpowiednią ciężarówką dla firm, które chcą robić więcej niż tylko rozmawiać o zmianach klimatu”.

Początek strony