Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation zaprezentuje następną generację swojego FUSO eCanter na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze. To jednocześnie europejska premiera elektryka.

Podobnie jak jego mało seryjny poprzednik, całkowicie nowy akumulatorowo-elektryczny lekki samochód ciężarowy jest idealny dla szerokiego zakresu zastosowań - od dystrybucji po  aplikacje komunalne, usługi holownicze, a nawet niektóre obowiązki budowlane.

‎‎ECanter nowej generacji jest wynikiem rozwoju  i około pięciu lat udanej działalności klientów na całym świecie w ramach produkcji małoseryjnej.‎

‎Pojazd oferuje klientom szeroki wybór różnych wariantów, w segmencie lekkich samochodów ciężarowych o masie od 4,25 do 8,55 tony. ‎

eCanter to pierwszy w pełni elektryczny lekki samochód ciężarowy Daimler Truck produkowany w małych seriach. Szczególnie w zastosowaniach miejskich, lokalnie bezemisyjny pojazd wykazuje swoje mocne strony w zmniejszaniu hałasu i wibracji w porównaniu z ciężarówkami o napędzie konwencjonalnym. Klienci doceniają to na trasach śródmiejskich, zwłaszcza gdy ciężarówka jest używana w nocy i we wczesnych godzinach porannych.‎

‎Na całym świecie kilkaset eCanter działa obecnie u klientów - w tym  największych firm logistycznych w Europie. W samej Europie eCanter jest obecnie sprzedawany na 13 rynkach. W Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii ciężarówki pokonały łącznie około 5 milionów kilometrów - w pełni elektryczne, a zatem lokalnie bezemisyjne.‎

‎ECanter nowej generacji będzie produkowany w zakładach FUSO w Tramagal (Portugalia) i Kawasaki (Japonia).‎

‎Obok eCantera i nadchodzącego eCantera nowej generacji, FUSO Canter z konwencjonalnym napędem jest już znany ze swojej wytrzymałości i niezawodności od ponad pół wieku. Po pierwszym Canterze pojawiło się do tej pory ponad 4,5 miliona pojazdów. ‎

‎W Europie FUSO jest obecne w ponad 30 krajach z Canterem w segmencie od 3,5 t do 8,55 t. 

Początek strony