Technologia naczep Krone jest w stanie zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 ciągnika siodłowego o 20 do 40 procent.
Krone zademonstruje w Hanowerze, jak znaczące może być wykorzystanie zelektryfikowanych naczep dla zrównoważonego rozwoju flot pojazdów dzięki nośnikom technologicznym eCool Liner i eMega Liner, które Krone opracowała we współpracy ze start-upem Trailer Dynamics. Rdzeniem innowacyjnej technologii jest mocna oś elektryczna, która wspiera ciągnik siodłowy w napędzie, a także odzyskuje energię hamowania poprzez rekuperację. Energia przenoszona w eTrailer jest również wystarczająca na długich dystansach ponad 500 km. Naczepy eTrailer firmy Krone mogą być używane w procesie plug-and-play z dowolnym konwencjonalnym ciągnikiem siodłowym. Ponadto technologia eLiner w połączeniu z ciągnikami BEV pomaga zwiększyć zasięg w pełni zelektryfikowanej naczepy na długich dystansach ponad 500 km.
Innym wariantem zrównoważonego transportu chłodniczego jest Krone eCool Liner z całkowicie elektryczną jednostką chłodzącą Carrier Vector HE 19. Tutaj druga oś przyczepy w postaci osi rekuperacji zasila akumulator zamontowany wzdłużnie pod podłogą. Zasila on w pełni elektryczną jednostkę chłodzącą za pośrednictwem inteligentnej elektroniki sterującej.
W sumie Krone przygotowuje na IAA w Hanowerze 11 naczep i rozwiązań dla nich.