W wielu krajach Renault Kangoo jest koniem pociągowym sprzedaży samochodów francuskiej marki. Najnowszy model został w końcu ub. roku nagrodzony tytułem „Van of the Year 2022”. Zaś na szczeblu regionalnym Renault właśnie odebrało statuetkę, okazuje się w szczególnym momencie.
Po 25 latach Kangoo zapracowało na dobrą opinię rynków, przez lata był to hit także w Polsce. Zdarzały się lata z wynikami ok. 4000 egzemplarzy, a w sumie samych wersji towarowych Renault Polska sprzedało ponad 15 tys.
Ostatnio Kangoo zostało wyprzedzone przez większego Mastera, co ma m.in. związek ze specyfiką naszego transportu, i tego krajowego i międzynarodowego.
Jednak wprowadzona zimą najnowsza wersja bije pod wieloma względami poprzednie odmiany Kangoo. Jest większa, bardzo komfortowa i ekonomiczna. Dlaczego więc nie jest teraz hitem ? Sprawa jest skomplikowana, bo miejsce na rynku zależy i od zmieniających się przepisów i od rywalizacji z coraz liczniejszymi konkurentami.
Niewielkie ilości sprzedanych wersji towarowych nie były podpierane przez wersje pasażerskie, dotąd nieobecne w Polsce. To się jednak właśnie ma zmienić, a popularne dawniej ”osobowe” Kangoo znów ma szanse na sukces. A potem pojawi się jeszcze wersja wydłużona L2.
Na zdjęciu przekazanie repliki statuetki, którą w Lyonie dostali szefowie Renault. Odbierający nagrodę w imieniu Renault Polska to Paweł Baranowski marketing manager i Dominik Niesłuchowski LCV Brand manager.