Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

W wielu krajach Renault Kangoo jest  koniem pociągowym sprzedaży samochodów francuskiej marki. Najnowszy model został w końcu ub.  roku nagrodzony tytułem „Van of the Year 2022”. Zaś na szczeblu regionalnym Renault właśnie odebrało statuetkę, okazuje się w szczególnym momencie.

Po 25 latach Kangoo zapracowało na dobrą opinię rynków, przez lata był to hit także w Polsce. Zdarzały się lata z wynikami ok. 4000 egzemplarzy, a w sumie samych wersji towarowych Renault  Polska sprzedało ponad 15 tys.

Ostatnio Kangoo zostało wyprzedzone przez większego Mastera, co ma m.in. związek ze specyfiką naszego transportu, i tego krajowego i międzynarodowego.

Jednak wprowadzona zimą najnowsza wersja bije pod wieloma względami poprzednie odmiany Kangoo. Jest większa, bardzo komfortowa i ekonomiczna. Dlaczego więc nie jest teraz hitem ? Sprawa jest skomplikowana, bo miejsce na rynku zależy i od zmieniających się przepisów i od rywalizacji z coraz liczniejszymi konkurentami.

Niewielkie ilości sprzedanych wersji towarowych nie były podpierane przez wersje pasażerskie, dotąd nieobecne w Polsce. To się jednak właśnie ma zmienić, a popularne dawniej ”osobowe” Kangoo znów ma szanse na sukces. A potem pojawi się jeszcze wersja wydłużona L2.

Na zdjęciu przekazanie repliki statuetki, którą w Lyonie dostali szefowie Renault. Odbierający nagrodę w imieniu Renault Polska to Paweł Baranowski marketing manager  i Dominik Niesłuchowski LCV Brand manager.

Początek strony