Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Od początku 2025 r. MAN Truck & Bus będzie produkował na dużą skalę akumulatory wysokonapięciowe do elektrycznych ciężarówek i autobusów w swoim zakładzie w Norymberdze.

W tym celu firma zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat około 100 milionów euro w bogaty w tradycje zakład produkcyjny silników spalinowych. Zdolności produkcyjne zostaną rozszerzone do ponad 100 000 baterii rocznie. Inwestycje w rozwój produkcji akumulatorów zapewnią 350 miejsc pracy z obiecującą przyszłością. Ta ważna decyzja inwestycyjna została podjęta w ścisłej współpracy firmy z przedstawicielami pracowników oraz przy aktywnym wsparciu polityków bawarskich. Decyzja ta daje tradycyjnej lokalizacji Norymbergi jasną perspektywę na przyszłość.

Początkowo akumulatory, które wraz z silnikami stanowią serce napędów elektrycznych pojazdów użytkowych, będą produkowane ręcznie w zakładzie MAN w Norymberdze w produkcji małoseryjnej przez około dwa i pół roku. Rozpoczęcie budowy do produkcji na dużą skalę zaplanowano na połowę 2023 roku, a zakończenie do końca 2024 roku. W ten sposób MAN kładzie podwaliny pod wielkoskalową industrializację elektrycznych układów napędowych do samochodów ciężarowych i autobusów. Producent pojazdów użytkowych otrzymuje wsparcie od Grupy Traton. Rząd Bawarii,  obiecał wkład w wysokości około 30 mln euro na finansowanie badań i technologii energetycznych w latach 2023-2027, pod warunkiem spełnienia wymogów finansowych i budżetowych.

Alexander Vlaskamp, prezes zarządu MAN Truck & Bus SE, mówi: „Rozpoczynamy teraz industrializację elektromobilności i kontynuujemy naszą drogę do neutralnej dla klimatu mobilności w pojazdach użytkowych. To przełomowa lokalizacja i decyzja inwestycyjna  ale jest to jednocześnie element transformacji firmy MAN. Zapewniamy około 350 miejsc pracy w zakładzie w Norymberdze i setki, jeśli nie tysiące miejsc pracy w Niemczech. Tak ważne decyzje można podejmować tylko w ścisłej współpracy ze wszystkimi zaangażowanymi stronami, zarówno ze strony pracodawcy, pracownika, jak i polityki”.

W zależności od zasięgu, ciężki pojazd  elektryczny potrzebuje do sześciu takich akumulatorów. Dzięki temu e-ciężarówki MAN będą miały początkowo zasięg od 600 do 800 kilometrów. W technologii akumulatorowej nowej generacji spodziewany jest zasięg do 1000 kilometrów, od około 2026 roku.

Początek strony