Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Po wprowadzeniu na rynek eActrosa do transportu dystrybucyjnego o dużej ładowności w 2021 r., Mercedes-Benz Trucks chce wprowadzić kolejne  modele elektryczne.

Dla ważnego segmentu długodystansowego eActros LongHaul, o zasięgu około 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora, ma być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku. Pierwsze prototypy 40-tonowej ciężarówki przechodzą już wewnętrzne testy, a inżynierowie Mercedes-Benz Trucks planują rozpocząć testy e-ciężarówki na drogach publicznych jeszcze w tym roku. eActros LongHaul umożliwi wysokowydajne ładowanie - tak zwane "ładowanie megawatów". Mercedes-Benz Trucks przygotowuje również dodatkowe warianty eActrosa – w szczególności eActrosa 300 i eActrosa 400 – a już w lipcu eEconic do użytku komunalnego ma zjechać z linii produkcyjnej w fabryce w Wörth, jako drugi w pełni elektryczny pojazd seryjny. Celem Mercedes-Benz Trucks jest zwiększenie udziału nowych pojazdów neutralnych pod względem emisji CO2 w Europie do ponad 50 procent do 2030 roku.‎

‎Aby jeszcze bardziej przybliżyć klientom  e-mobilność, producent organizuje kilkutygodniowe wydarzenie w zakładzie w Wörth, które rozpocznie się na początku czerwca. Eksperci Mercedes-Benz Trucks poinformują łącznie około 1000 uczestników o głównych aspektach e-mobilności, od infrastruktury i usług po modele elektryczne. Ponadto klienci będą mieli możliwość prowadzenia eActrosa 300 na wymagających trasach i z realistyczną ładownością.‎

‎Karin Rådström, dyrektor generalny Mercedes-Benz Trucks: "Ogromne zainteresowanie naszą imprezą eActros w Wörth jest kolejnym dowodem na popularność, jaką e-mobilność już zyskuje wśród klientów. Klienci wysyłają w ten sposób silny sygnał do wszystkich zainteresowanych stron, aby połączyli wysiłki i szybko wprowadzili coraz więcej elektrycznych ciężarówek na drogi, rozbudowali infrastrukturę ładowania i stworzyli parytet kosztów. "‎

‎‎W zakresie ładowania w zajezdniach Mercedes-Benz Trucks współpracuje z Siemens Smart Infrastructure, ENGIE i EVBox Group. Jeśli chodzi o opłaty publiczne za transport dalekobieżny, Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group podpisały wiążącą umowę o utworzeniu spółki joint venture. Zapewni to rozwój i eksploatację publicznej, wysokowydajnej sieci ładowania akumulatorowo-elektrycznych ciężkich samochodów ciężarowych i autokarów w Europie. Sieć ładowania tych trzech stron będzie dostępna dla operatorów flot w Europie niezależnie od marki.‎

Początek strony