Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎W 2023 roku Renault Trucks  zwiększa efektywność energetyczną swoich modeli D, D Wide i C 2.3 przeznaczonych do dystrybucji.

Dzięki optymalizacji silnika, nowej skrzyni biegów i pakietowi Fuel Eco+, samochody Renault Trucks  mają zmniejszyć zużycie paliwa i związaną z nim emisję CO2 nawet o 10%. ‎

‎‎Modele Renault Trucks D Wide i C 2,3 m z 2023 roku będą wyposażone w nowy silnik DE11. Wykorzystuje  opatentowaną technologię Wave Piston, która poprzez przekierowanie płomieni wewnątrz komory spalania optymalizuje wykorzystanie dostępnego tlenu, poprawiając w ten sposób spalanie. Do silnika montowane są również nowe wtryskiwacze o zwiększonej precyzji. Aby zwiększyć wydajność, Renault Trucks pracowało również nad zmniejszeniem strat tarcia: korbowody, tłoki i wał korbowy zostały przeprojektowane, a sterowanie gazem w skrzyni korbowej zostało zoptymalizowane. Opracowano również nową, wysokowydajną turbosprężarkę o wydłużonym czasie reakcji oraz pompę oleju o zmiennym przepływie w połączeniu z olejem o niskiej lepkości. Renault Trucks zdecydowało się również na zoptymalizowany system obróbki końcowej i nową jednostkę sterującą silnikiem.‎

‎Renault Trucks D Wide i C 2,3 m są również wyposażone w skrzynię biegów Optidriver nowej generacji. Opcjonalnie tryb Eco pozwala na dalszą redukcję zużycia paliwa.‎ ‎Wreszcie, dodatkowe 5% zmniejszenie zużycia paliwa można osiągnąć dzięki pakietowi Fuel Eco+, który obejmuje deflektor dachowy, deflektory boczne, odłączaną sprężarkę i automatyczne wyłączanie silnika po trzech minutach.‎

‎Wszystkie te technologie razem wzięte zapewniają oszczędność paliwa na poziomie 10% w porównaniu z poprzednią generacją Renault Trucks D Wide i C 2,3 m.‎
‎Renault Trucks D z silnikami 5 i 8 litrów są wyposażone w nową 8-biegową skrzynię biegów o nazwie Optishift. W pełni automatyczna, oferuje większy komfort jazdy, lepsze prowadzenie przy niskich prędkościach i niższe zużycie paliwa. Nowa automatyczna skrzynia biegów Optishift jest dostępna jako opcja w Renault Trucks D 4x4. Tryb Eco jest również dostępny jako opcja dla dalszego zmniejszenia zużycia paliwa.‎

‎‎Komfort kierowcy jest jedną z głównych trosk producenta, a także został ulepszony w gamie dystrybucyjnej Renault Trucks.‎ ‎Dla zwiększenia bezpieczeństwa Renault Trucks D, D Wide i C 2,3 m są wyposażone w system BirdView: cztery kamery umieszczone na zewnątrz pojazdu zapewniają panoramiczny widok w czasie rzeczywistym na 7-calowym ekranie LCD. Daje to kierowcy wszechstronny widok otaczającego obszaru na jednym obrazie i bez martwych punktów, zmniejszając ryzyko kolizji.‎

‎Dla doskonałego komfortu wizualnego i pokładowego wnętrze Renault Trucks D, D Wide i C 2,3 m zostało przeprojektowane. Siedzenia, prycze i ławki są pokryte nową tkaniną, zgodnie z nową harmonią kabiny, a przyciski sterujące mają nowe białe podświetlenie.‎
 

‎‎Aby pomóc przewoźnikom zwiększyć rentowność poprzez obniżenie kosztów operacyjnych, pojazdy mogą być połączone z subskrypcją Optifleet, narzędzia Renault Trucks do monitorowania i zarządzania flotą w czasie rzeczywistym.‎

‎‎Wreszcie, Renault Trucks zapewnia dostosowane do potrzeb umowy serwisowe Start & Drive dla swoich pojazdów, umożliwiając przewoźnikom maksymalizację czasu sprawności pojazdów.

Początek strony