Na swoim pierwszym spotkaniu w ramach nowej struktury, Mercedes-Benz Group AG potwierdza swoją pozycję, przyspiesza elektryfikację i transformację.
Dobre wyniki w roku finansowym 2021 i udany początek roku 2022 potwierdzają strategiczną ścieżkę firmy, nawet w niestabilnym otoczeniu. „W zeszłym roku Mercedes-Benz poczynił znaczne postępy: byliśmy w stanie sprzedać nie tylko więcej pojazdów elektrycznych, ale także więcej topowych modeli: i to pomimo trwającej pandemii i wąskich gardeł w dostawach półprzewodników. W ten sposób zbliżyliśmy się o krok do naszego celu, jakim jest stanie się w pełni elektrycznym i oferowanie najbardziej pożądanych pojazdów – powiedział Bernd Pischetsrieder , przewodniczący rady nadzorczej Mercedes-Benz Group AG .
Skupienie się na pojazdach elektrycznych i rozwijanie segmentu topowego w Mercedes-Benz opłaciło się. Przemianę tę ilustrują cztery liczby: sprzedaż modeli z najwyższej półki wzrosła o 30%, sprzedaż elektrycznych samochodów osobowych wzrosła o 64%, sprzedaż elektrycznych Vanów o 118%, a skorygowany EBIT Grupy Mercedes-Benz wzrósł o 123%. Ponadto dodatkowo wzmocniono odporność biznesową. Pomimo trwającej pandemii i wąskich gardeł w dostawach, rok finansowy 2021 w Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Vans i Mercedes-Benz Mobility był udany.
Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Ola Källenius , powiedział: „ W Mercedes-Benz podwoiliśmy nasze wysiłki na rzecz realizacji naszej strategii i udało nam się przełożyć to na fascynujące produkty i sukces finansowy. Nabraliśmy rozpędu i wciąż mamy duży potencjał. Dla Mercedes-Benz podróż dopiero się rozpoczęła”.
Zarząd i Rada Nadzorcza proponują dywidendę w wysokości 5,00 euro za rok obrotowy 2021 (2020: 1,35 euro na akcję). Około 0,70 euro dywidendy przypada na Daimler Trucks & Buses, ponieważ Daimler Truck Holding AG nie wypłaci osobnej dywidendy akcjonariuszom za 2021 r. Dywidenda w wysokości 4,30 euro jest przyszłą wartością referencyjną dla Grupy Mercedes-Benz. Całkowita wypłata za 2021 r. wyniesie zatem 5,35 mld euro. (2020: 1,4 mld euro).
Mercedes-Benz planuje do 2030 r. pokryć ponad 70% swojego zapotrzebowania na energię w produkcji z odnawialnych źródeł energii. Firma zamierza osiągnąć ten cel poprzez rozwój energii słonecznej i wiatrowej we własnych zakładach oraz poprzez dodatkowe umowy na zakup energii.