Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

"PACCAR odnotował doskonałe przychody i zysk netto za pierwszy kwartał 2022 r." - powiedział Preston Feight, dyrektor generalny.  

‎Feight dodał: "Zapotrzebowanie klientów na nowe modele ciężkich i średnich ciężarówek Kenworth, Peterbilt i DAF jest bardzo duże, a zespół PACCAR doskonale radzi sobie z zarządzaniem zmiennością bazy dostaw. Zwiększamy tempo budowy w naszych fabrykach samochodów ciężarowych". ‎
‎ Przychody w pierwszym kwartale 2022 r. wzrosły do 6,47 mld USD w porównaniu z 5,85 mld USD uzyskanymi w pierwszym kwartale 2021 r. PACCAR osiągnął zysk netto w wysokości 600,5 mln USD , co stanowi wzrost o 28% w porównaniu z 470,8 mln USD  uzyskanymi w tym samym okresie ubiegłego roku. ‎
‎‎Marże brutto na samochodach ciężarowych, częściach i innych urządzeniach były w wysokości 13,4% zaś rekordowe przychody PACCAR Parts w wysokości 1,39 mld USD. ‎

‎Wydatki na badania i rozwój wyniosły  78,0 mln USD.‎

‎Harrie Schippers, prezes i dyrektor finansowy, powiedział: "Przewiduje się, że wzrost produkcji gospodarczej i przemysłowej w USA będzie dobry w tym roku. Nowe ciężarówki Kenworth T680 i Peterbilt 579 zapewniają najwyższą oszczędność paliwa w branży, co jest atrakcyjne dla naszych klientów w obliczu zwiększonych kosztów energii. " PACCAR szacuje, że w 2022 r. sprzedaż detaliczna w branży ciężarówek klasy 8 w USA i Kanadzie wyniesie od 260 000 do 290 000 ciężarówek. ‎
‎ ‎
‎Natomiast Harry Wolters, prezes DAFa, szacuje, że w 2022 r. rejestracje europejskiego przemysłu ciężarowego  powyżej 16 ton będą mieścić się w przedziale 270 000-300 000 ciężarówek.‎

Przewiduje się, że nakłady inwestycyjne wyniosą 425-475 mln USD, a wydatki na badania i rozwój szacuje się na 350-400 mln USD w tym roku. PACCAR zwiększa inwestycje w czyste technologie silników wysokoprężnych i elektrycznych układów napędowych, systemy autonomiczne, usługi związane z pojazdami połączonymi, produkcję i możliwości dystrybucji nowej generacji.

Początek strony