Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

‎Scania pracuje obecnie z Cumminsem nad projektem pierwszych 20 elektrycznych ciężarówek z ogniwami paliwowymi, które będą napędzane zielonym wodorem, w projekcie HyTrucks.‎

‎Od wielu lat Scania uczestniczy w różnych projektach rozwojowych dotyczących technologii wodorowych. Chociaż w każdej ciężarówce elektrycznej z ogniwami paliwowymi znajdują się baterie, w pełni zasilane bateryjnie ciężarówki pozostają główną strategią Scania, ponieważ zapewniają klientom dłuższy czas pracy bez przestojów i niższe koszty na kilometr lub godzinę pracy.‎ ‎Elektryczne ciężarówki z ogniwami paliwowymi będą budowane na platformie akumulatorowych pojazdów elektrycznych Scania i będą wykorzystywać systemy ogniw paliwowych PEM firmy Cummins oraz rozwiązania w zakresie zasilania wodorem i magazynowania. Gdy Cummins doda ogniwa paliwowe do ciężarówek, 20 ciężarówek zostanie dostarczonych do HyTrucks w 2024 r. To  projekt stworzony w Holandii prowadzony przez Air Liquide i Port of Rotterdam.‎

Projekt HyTrucks pozwoli Scania dowiedzieć się jeszcze więcej o tym, jak instalować systemy ogniw paliwowych i czego doświadczają klienci. "Jasno stwierdziliśmy, że akumulator elektryczny jest tym, co uważamy za główną ścieżkę dla wszystkich zastosowań. To powiedziawszy, jesteśmy otwarci na to, czego oczekują nasi klienci, również w odniesieniu do innych rozwiązań, takich jak wodór " – mówi Fredrik Allard, szef działu e-mobilności w Scania. Jest to również świetny sposób na dalsze wzmocnienie współpracy firmy Scania z Cummins Inc. "W niektórych operacjach i lokalizacjach geograficznych, w których pojazdy elektryczne z akumulatorami nie są optymalne, widzimy, że pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi będzie używany. Prowadzimy ścisły dialog z naszymi klientami na temat tego, co jest najlepsze zarówno dla ich całkowitej gospodarki operacyjnej, jak i dla naszej planety. "‎

‎Aby przyspieszyć przejście na zrównoważony transport, Scania potrzebuje wszystkich źródeł energii odnawialnej. Wodór jest dobrym sposobem magazynowania energii w długich cyklach i odegra ważną rolę w dekarbonizacji, jeśli będzie produkowany w sposób przyjazny dla środowiska. Scania jest zainteresowana tym, jaką rolę może odegrać zielony wodór. Może nie jest to najbardziej wydajne rozwiązanie, ale jest wolne od węgla. Istnieją pewne rodzaje transportu, które trudno ograniczyć w inny sposób na krótką metę.‎

 

Początek strony