Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Wyjątkowy Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 rozpoczął pracę w firmie SL Express. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę, który wieloletni klient EWT Automotive w Ołtarzewie odebrał w tym roku.

9 listopada w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie odbyło się uroczyste przekazanie firmie SL Express Actrosa 2563 L Edition 2 – samochodu ciężarowego z przyczepą chłodnią typu tandem. Wszystkie elementy zestawu, na który oprócz samego Actrosa złożyła się również zabudowa marki Schmitz z agregatem Thermo King, zostały pokryte ciemnoszarym, matowym lakierem z dodatkowymi elementami ozdobnymi wykorzystującymi motyw trójramiennej gwiazdy. W połączeniu z czarnymi felgami całość robi imponujące wrażenie i z pewnością wyróżni się nawet na tle pozostałych 400 Actrosów Edition 2 jeżdżących po całej Europie.
SL Express, wieloletni klient EWT Automotive, zajmuje się specjalistycznymi przewozami chłodniczymi dla wymagających klientów, m.in. z branży farmaceutycznej, z wykorzystaniem przede wszystkim pojazdów dostawczych. Jednak niedawno firma rozszerzyła działalność, odbierając na razie kilkanaście samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, w tym aż dwa z limitowanej serii Edition 2 – ciągnik siodłowy oraz obecnie – zestaw z przyczepą.
– Bardzo sobie cenię markę Mercedes-Benz i współpracę z EWT Automotive, dlatego postanowiłem wykorzystać okazję do tego, żeby sprawdzić wszystko, co ma do zaoferowania ten pojazd pod kątem przyszłych kompletacji kolejnych samochodów. Dzięki temu możemy przetestować wszystko w praktyce – mówi Sławomir Lewczuk, właściciel SL Express. – Chcieliśmy też przetestować potencjał zestawu z przyczepą chłodnią typu tandem, która umożliwia przewóz dwóch różnych ładunków, z zachowaniem norm wynikających z certyfikatu TAPA, czyli bez ingerencji w trakcie transportu.
– Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz dla pojazdu ciężarowego – mówi Bartłomiej Święcki, doradca handlowy EWT Automotive. – Ma najmocniejszy silnik – czyli 630 KM, a na pokładzie znalazły się wszystkie systemy bezpieczeństwa i wspomagania jazdy – takie jak Active Brake Assist 5, system jazdy półautonomicznej Active Drive Assist, cyfrowe kamery MirrorCam zamiast lusterek oraz Predictive Powertrain Control, a także Multimedia Cockpit.
Nowym zestawem SL Express będzie jeździł doświadczony kierowca firmy – Adam Gawinowski. – Chyba najbardziej cieszę się z tego fotela – nie ma co ukrywać, że w pracy kierowcy to bardzo ważny element i ogromne odciążenie dla kręgosłupa – mówi kierowca, który za kierownicą ciężarówki spędził już ponad 20 lat.

Początek strony