Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Technologia QuickScan oraz Connected Air Pressure to nowość w ofercie Michelin Services & Solutions dla flot transportowych. System automatycznie monitoruje zużycie ogumienia oraz mierzy ciśnienie w oponach.

Jest to kolejne rozwiązanie Michelin ułatwiające obsługę flot pojazdów i przyczyniające się do rozwoju digitalizacji transportu.

Michelin QuickScan to innowacyjna technologia automatycznej diagnostyki stanu opon, która działa niezawodnie we wszystkich warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu. System monitoruje zużycie ogumienia za pomocą skanerów magnetycznych. Connected Air Pressure mierzy ciśnienie w oponach z wykorzystaniem odbiornika częstotliwości radiowej sprzężonego ze skanerem. Rozwiązanie pozwala na szybką i łatwą konfigurację pojazdu, który jest identyfikowany poprzez tag RFID przyklejony do podwozia.

QuickScan to zestaw narzędzi diagnostycznych, którego pierwszą częścią są płyty najazdowe sprawdzające wysokość bieżnika. Cechą wyróżniającą jest pomiar magnetyczny, a nie laserowy, dzięki czemu nawet w przypadku dużego zabrudzenia opony czy drobnych kamieni znajdujących się w rowkach, wyniki nie są zakłócone. Dzięki kilku punktom pomiarowym system przekazuje również informacje o nierównomiernym zużyciu opony. Co ważne, montaż nie wymaga dodatkowego źródła zasilania, gdyż płyty są zasilane bateriami. Drugą nowością jest Connected Air Pressure – mierniki ciśnienia w oponach w formie nakrętek zaworów przykręcanych do kół.

Podstawowe korzyści płynące z zastosowania tej technologii to: oszczędność czasu oraz łatwiejsze zarządzanie flotą, oszczędność paliwa ze względu na zwiększenie średniego zużycia bieżnika , pełna kontrola nad stanem ogumienia we flocie.

QickScan współpracuje ze wszystkimi typami i markami opon ciężarowych a także ze wszystkimi typami samochodów ciężarowych.

Technologia QuickScan została zastrzeżona przez Michelin, czego potwierdzeniem jest ponad 15 zgłoszonych wniosków patentowych. W 2021 r. Michelin planuje pierwsze montaże tego rozwiązania w bazach polskich klientów.

Natomiast Michelin Effitires to usługi outsourcingowe zarządzania ogumieniem w formie kontraktu kilometrowego, dzięki któremu firma transportowa może skupić się na głównym przedmiocie swojej działalności, a zarządzenie ogumieniem oddaje w ręce profesjonalistów.

 

 

 

 


Uzupełnieniem oferty kilometrowej jest 24-godzinny serwis awarii drogowych OnCall. Korzystać z niego mogą również użytkownicy nie związani z Michelin kontraktem kilometrowym.

 

 

 

 

Początek strony