Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Elektryczny Opel Vivaro-e kosztuje 139 350 zł

Firma Opel rozpoczęła przyjmowanie na polskim rynku zamówień na nowego, w pełni elektrycznego Vivaro-e, oferowanego w cenie 139 350 zł netto.

Ponadto klienci Vivaro-e będą mogli ubiegać się o dofinansowanie ze skierowanego do  przedsiębiorców programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki  Wodnej – „e-VAN”. Program ten zakłada dofinansowanie zakupu elektrycznych  samochodów dostawczych z homologacją N1, a maksymalna dotacja przy zakupie lub  leasingu elektrycznego vana wynosi do 30% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 70 000 zł.
Dostawy bezemisyjnego furgonu Vivaro-e rozpoczną się już w tym roku. Nabywcy Opla Vivaro-e mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh dla potrzebujących zasięgu do 330 km lub 50 kWh dla użytkowników, którym wystarczy zasięg do 230 km, gdyż korzystają z pojazdu mniej intensywnie. W obu przypadkach zasięg zmierzono według cyklu WLTP1.


„Vivaro-e to pierwszy zelektryfikowany lekki pojazd użytkowy marki Opel” — powiedział Jacek Górski, dyrektor marki Opel w Polsce. „Dwie pojemności baterii do wyboru oraz wszechstronność tego modelu pozwalają na przewożenie ładunków od nadawcy do odbiorcy bez emisji — na całej trasie, a nie tylko na ostatnim odcinku dostaw, bez uszczerbku dla praktyczności. Dzięki tym cechom Vivaro-e to jeden z najbardziej konkurencyjnych modeli na rozwijającym się w Polsce rynku elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych”.
Vivaro-e może przewieźć do 1275 kg, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact 2-litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Elektryczny furgon jest również jedynym zelektryfikowanym samochodem z możliwością wyposażenia w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.
Opel oferuje Vivaro-e w trzech długościach — 4,6 m (Compact), 4,95 m, (Long) i 5,3 m (Extra Long) — oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Większość wersji Vivaro-e ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala wjeżdżać na podziemne parkingi.


Moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm generowane przez  elektryczny napęd sprawiają, że pod względem osiągów Vivaro-e przewyższa większość elektrycznych samochodów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona
elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się autostradami bez  drastycznego zmniejszania zasięgu. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu  zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną  w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Akumulator ulokowany pod przedziałem ładunkowym dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na właściwości jezdne na zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze nawet przy maksymalnie wykorzystanej ładowności, a także przyczynia się do zwiększenia przyjemności z jazdy.

Każdy Vivaro-e może być ładowany na kilka sposobów — za pomocą ładowarki  naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet po podłączeniu samochodu do  domowego gniazdka elektrycznego.
Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 50 kWh na  stałoprądowej publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje tylko 30 minut (około 45 min w przypadku akumulatora 75 kWh). Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator (objęty gwarancją przez 8 lat/160 000 km) jak najdłużej zachował sprawność.
Na polskim rynku Vivaro-e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,2 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.


Dzięki funkcjom zdalnego sterowania „OpelConnect” klient może sprawdzić stan  naładowania akumulatora oraz zdalnie zaprogramować włączenie klimatyzacji i czas  ładowania na ekranie własnego smartfona.
Usługi Nawigacji Online są bezpłatne przez 36 miesięcy od aktywacji. Po tym okresie pobierane są opłaty.
Tak jak wersje z silnikami spalinowymi Vivaro-e oferuje wyjątkowo szeroki zestaw  systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa
profesjonalnych użytkowników auta. Dostępne są między innymi: wyświetlacz projekcyjny (head-up), asystent pasa ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych,system wykrywający zmęczenie kierowcy, system ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.
Zadaniem ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku jest wykrywanie
przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni, z której obraz jest wyświetlany na 7-calowym ekranie dotykowym.

 

 

 

 

 

Początek strony