Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Potrójny system chłodzenia dla e-Vito

Świadczące usługi dostaw żywności HelloFresh otrzymuje siedem chłodni Mercedes-Benz eVito.

Furgonetki akumulatorowo-elektryczne są obecnie rzadko poddawane indywidualnym przebudowom. Zwłaszcza jeśli chodzi o transport produktów wrażliwych na temperaturę, takich jak żywność lub leki. Dlaczego? Energia potrzebna do chłodzenia wcześniej oznaczała ustępstwa w zakresie ładunku lub zasięgu. Ale jako dostawca kompleksowych rozwiązań systemowych, Mercedes-Benz Vans ma rozwiązanie dla dokładnie tego obszaru działalności: chłodnię eVito z wyposażeniem chłodzącym firmy Kerstner. Siedem tych pojazdów zostało już uruchomionych przez belgijskiego dostawcę żywności HelloFresh.
Wspólnie z dostawcą food boxów HelloFresh z Belgii firma MB Vans przeprowadziła szereg warsztatów, stworzyła analizy procesów oraz na podstawie towarzyszenia kierowcom na ich trasach określiła potrzeby i wymagania klientów. W rezultacie powstał pojazd oparty na Mercedes-Benz eVito, który wraz ze specjalistami od zabudowy chłodniczej firmy Kerstner został dalej udoskonalony do osiągnięcia dojrzałości rynkowej. Ten zasilany elektrycznie średniej wielkości van wykorzystuje również akumulatory do aktywnego chłodzenia świeżych produktów w przedziale ładunkowym, dzięki czemu jest pozycjonowany jako rozwiązanie dla zrównoważonych i lokalnie bezemisyjnych dostaw żywności na obszarach miejskich.

We wrześniu 2019 roku specjalne chłodnicze eVito zostało użyte przez HelloFresh w ramach czterotygodniowego projektu pilotażowego w celu sprawdzenia jego przydatności do codziennego użytku. Niezawodnie utrzymywał temperaturę w przestrzeni ładunkowej (dostawy świeżych produktów) i był w stanie pomóc kierowcy przy nawet 50 dostawach na trasę. „Chłodzone eVito były technicznym współtworzeniem Mercedes-Benz Vans i HelloFresh, co zaowocowało pojazdami, które spełniają specyficzne i złożone potrzeby operacyjne HelloFresh” - wyjaśnia Thomas Stroo, dyrektor operacyjny HelloFresh Benelux.

Koncepcja techniczna chłodni eVito opiera się na założeniu, że energia elektryczna dostępna w Mercedes-Benz eVito jest również wykorzystywana do aktywnego chłodzenia. W tym celu wyjątkowo energooszczędny agregat chłodniczy Kerstner C106EA jest podłączony do pokładowej instalacji elektrycznej pojazdu, dzięki czemu rozmiar dodatkowego akumulatora wymaganego do dostarczania energii może być jak najmniejszy. Odpowiednio, ten pojazd chłodniczy ma trzy tryby pracy, które zapewniają stałe chłodzenie podczas całego procesu dostawy: stacjonarne chłodzenie za pomocą sieci elektrycznej do obsługi systemu, gdy pojazd jest załadowany; chłodzenie za pomocą wysokonapięciowego akumulatora samochodowego podczas jazdy; oraz używanie akumulatora buforowego do chłodzenia podczas dostaw lub przerw. Aby zmniejszyć zużycie energii przez system chłodzenia, izolacja Kerstnera przestrzeni ładunkowej ma szczególnie niski współczynnik przenikania ciepła 0,30 W / mK.

 

 

 

Początek strony