Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Zwykły kokpit i lusterka czy beż  i nappa?

Model F pomoże nam zwiększyć udziały w rynku – powiedział S. Buchner, sygnalizując zmianę polityki modelowej nowego Actrosa.

A ponieważ w hali wystawowej centrum BIC w Wörth skromny F stał obok wypasionego „Edition 2”, można się było zastanawiać jak daleko pójdzie Mercedes w odchudzaniu niektórych samochodów.

Limitowany do 400 sztuk ( numer wybity w kabinie) Edition 2 dostanie nawet do 40 dodatków i systemów, jak np. ADA 2, różni się też lakierowaniem grila i osłony przeciwsłonecznej.

Wprawdzie dzięki przełomowym innowacjom jak na przykład Multimedia Cockpit, MirrorCam, unowocześnione systemy bezpieczeństwa i częściowo zautomatyzowane funkcje jazdy, Actros pod wieloma względami wyznacza nowe wzorce ale... firmy transportowe działają w wysoce konkurencyjnym środowisku. Dlatego Mercedes rozszerza swój typoszereg Actros o dwa modele – Actrosa F i Actrosa Edition 2.

Od stycznia 2021 roku Mercedes-Benz Trucks wprowadza na 24 rynki Actrosa F – model zaprojektowany pod kątem najwyższej funkcjonalności. I tańszy.

Actros F ma mieć "atrakcyjny stosunek ceny do jakości", ale ma być, dostępny w 17 różnych wzorach konstrukcyjnych. Idealny do zastosowań w  regionalnym transporcie dalekobieżnym, a przede wszystkim do eksploatacji z zabudową wymienną, bramową lub silosową. Kabina kierowcy w wariantach StreamSpace lub BigSpace, o szerokości 2,5 metra i z tunelem silnika o wysokości 120 milimetrów, oferuje doskonałą w swej klasie przestronność oraz niskie wejście z jedynie trzema stopniami.

Wyposażenie standardowe Actrosa F obejmuje między innymi klasyczny kokpit i klasyczne szklane lusterka zewnętrzne. W połączeniu z systemem nawigacyjnym, klimatyzacją automatyczną i niektórymi innymi elementami wyposażenia dodatkowego, dodawany jest także przyjazny w użytkowaniu 10-calowy Multimedia Cockpit z kierownicą wielofunkcyjną, montowany obecnie w najnowszej generacji Actrosa. Kolejną opcją wyposażenia jest system Predictive Powertrain Control,

Do tego dochodzą funkcje związane z bezpieczeństwem, takie jak Active Brake Assist piątej generacji (ABA 5) , od stycznia 2020 roku jest standardowym wyposażeniem Actrosa w Europie oraz asystent utrzymania pasa ruchu.

Actros F ma w standardzie Fleetboard, oferuje klientom intensywne wsparcie poprzez Mercedes-Benz Uptime. Ofertę usług dla Actrosa F wieńczą

indywidualnie konfigurowalne pakiety serwisowe. Jest też najnowsza umowa serwisowa Mercedes-Benz CompleteMile, która od marca 2021 r. będzie dostępna dla Actrosa F oraz wszystkich pozostałych modeli Actrosa, Arocsa i Atego na wielu rynkach europejskich. Ta elastyczna umowa serwisowa, podobnie jak Mercedes-Benz Complete, uzależnia wysokość miesięcznych rat od rzeczywiście przejechanych kilometrów.

Czyżby więc Merecedes uznał, że przesadził z nowoczesnością i cyfryzacją w Actrosie i wycofywał się z nich? Wcale nie dlatego na drugim końcu oferty pojawi się  model Actros Edition 2, dostępny również od stycznia 2021 .Limitowany do 400 egzemplarzy Actros Edition 2 zawdzięcza swój niepowtarzalny charakter nawet 40 dodatkowym elementom wyposażenia wnętrza i nadwozia oraz elementom stylizacyjnym przeniesionym z modelu Edition 1. W rezultacie otrzymujemy Actrosa klasy premium o zaskakujących walorach oraz cechach, które zdecydowanie odróżniają go od modeli seryjnych.

W jego eleganckim wnętrzu są to m.in. deska rozdzielcza i uchwyty drzwiowe wykończone skórą nappa, rozliczne elementy ozdobne w stylizacji na włókno węglowe oraz luk dachowy z oświetleniem Ambiente. Uwagę przyciąga również nowy ekran startowy na głównym wyświetlaczu kokpitu multimedialnego oraz logo „Edition” z polerowanego i szczotkowanego aluminium po stronie pasażera. Górne łóżko, dostarczane wraz z kompletem pościeli, ma szerokość 900 mm. Zasłonka dookoła kabiny, wykonana jest od wewnątrz w beżu migdałowym, a na zewnątrz w kolorze czarnym.

Atrakcyjne wyposażenie zewnętrzne zawiera m.in. ścianę boczną oklejoną ekskluzywnie wzorem gwiazdy, napis „Edition 2” na lakierowanej osłonie przeciwsłonecznej, emblemat Actrosa z przodu, napis „Actros” u góry na tylnej ścianie kabiny kierowcy, cztery dodatkowe reflektory LED w osłonie przeciwsłonecznej oraz trzy reflektory robocze LED z tyłu kabiny. Z boku uwagę przyciągają stopnie wejściowe ze stali szlachetnej. Także osłony piast na tylnej osi wykonano ze stali szlachetnej wraz z nakładkami na nakrętkach kół. Zakres wyposażenia obejmuje ponadto podświetlaną gwiazdę Mercedesa z czarną nakładką, kilka dekoracyjnych aplikacji z ciemnego chromu na ozdobnej kratce oraz przyciemnione pierścienie reflektorów.

Model Edition 2 jest wariantem dostępnym dla wszystkich 2- i 3-osiowych Actrosów z najnowszej generacji, wyposażonych w kabinę GigaSpace i BigSpace, z kierownicą po lewej i po prawej stronie.

Wyposażenie standardowe modelu Edition 2 zawiera sześć zróznicowanych pakietów.:

Informacje o działaniach i funkcjach systemów asystujących ABA 5, ADA czy PPC kierowca widzi na przyjaznym w obsłudze kokpicie multimedialnym z dwoma kolorowymi wyświetlaczami, który jest sercem interfejsu człowiek-maszyna (HMI).

Kto zamiast Multimedia Cockpit wybierze rozbudowany Multimedia Cockpit interactive, ten otrzyma jednocześnie szybki dostęp do portalu z aplikacjami – Mercedes-Benz Truck App Portal.

 

Początek strony