Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Buggyra poszerza profil wyścigowy

 Pojawiają się drobne oznaki poprawy sytuacji. Jednym z nich są  testy czeskiego zespołu Buggyra Racing.

Czeska marka Buggyra z silnym międzynarodowym akcentem pojawi się ponownie, w większej liczbie dyscyplin niż dotychczas. Przyzwyczailiśmy się do tego, że nazwa Buggyra kojarzy się prawie wyłącznie z wyścigami torowymi ciężarówek, nie tylko europejskich (ciężarówki Buggyra), ale także indyjskich i chińskich (ciężarówki Tatra i Buggyra). Jednak od siedmiu lat Buggyra pojawia się stosunkowo skutecznie w sportach rajdowych na najwyższym światowym poziomie, szczególnie w tak znanych zawodach jak Rajdzie Dakar (Tatra 815 Fat Boy, Tatra Phoenix G2, G3).

W zeszłym roku mogliśmy ją zobaczyć razem z zespołem Mičánek Motorsport w serii Lamborghini SuperTrofeo. W tym roku rozszerzyła działalność wyścigową w sojuszu z zespołem Zero Mileage Lubricants o chińskie mistrzostwa samochodów GT. Kierowcą Mercedesa GT3 będzie David Vršecký, dwukrotny mistrz Europy w wyścigach torowych FIA, trzykrotny mistrz Chin w wyścigach torowych oraz wielokrotny rekordzista świata w prędkości i wytrzymałości, a także jedyny Czech, który kiedykolwiek ścigał się w Formule 1, Tomáš Enge.


Pomimo wszystkich trudności, Buggyra nie zamyka tego sezonu i jest zdeterminowana, aby być doskonale przygotowaną do wszystkich zawodów wyścigowych. Dlatego ruszyła niedawno na testy.
Niezwykła cisza, która zapanowała na torze wyścigowym Most po wprowadzeniu rządowych środków ograniczających, została nkedawno przerwana przez silniki specjalnej oferty wyścigowej zespołu Buggyra Racing.

„ Zdecydowanie nadal wierzymy, że większość tegorocznych wyścigów odbędzie się i od samego początku chcemy być w czołówce” - mówił David Vršecký.

Na Most Autodrome pojawiły się maszyny 4 specyfikacji. „Mamy Clio z akademii Buggyra, chłopcy od Mičánka przyjechali z Lambo, oczywiście po raz pierwszy jedziemy na torze Mercedesem GT3, a także wyścigową ciężarówką Buggyra VK, w której dokonaliśmy zmian w silniku, więc dowiadujemy się, jak będzie się zachowywał na torze ”, przedstawił wszystkie obecne pojazdy główny projektant Buggyra Vršecký.

Niestety, kilku kierowców brakowało. „ Chociaż Adam Lacko już wrócił z Hiszpanii, nadal podlega obowiązkowej kwarantannie. Téo Calvet, który pochodzi z Francji, nawet nie mógł się tu dostać, więc ja przejechałem kilka okrążeń, Tomáš też jechał, a poza tym Aliyyah Koloc trenuje z VK przez resztę dnia - dodał dwukrotny mistrz Europy w wyścigach ciężarówek David Vršecký.

„Po raz pierwszy mieliśmy okazję wciągnąć GT na tor. Próbujemy różnych ustawień, obserwujemy czasy i przyzwyczajamy się do samochodu ”- powiedział jedyny Czech z doświadczeniem w Formule 1. „ David uczy się, dowiaduje się, jak to jest prowadzić samochód, który ma dużą dynamikę i nie waży 5 ton”, powiedział jego partner Enge.

 

 

 

 

Początek strony