Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Wodorowe Hyundaie nie tylko dla Europy

Dostawa samochodów ciężarowych Hyundai XCIENT na ogniwa paliwowe do Europy zwiastuje ekspansję ciężarówek komercyjnych na rynki globalne.

Hyundai Motor Company dostarczył właśnie pierwsze siedem sztuk swojego XCIENT Fuel Cell, pierwszej na świecie masowo produkowanej ciężkiej ciężarówki z ogniwami paliwowymi, do klientów w Szwajcarii. Dostawa XCIENT Fuel Cell oznacza oficjalne wejście samochodów użytkowych Hyundaia na rynek europejski, kamień milowy ekspansji firmy na rynki komercyjne w Ameryce Północnej i Chinach.
„Dostawa XCIENT Fuel Cell rozpoczyna nowy rozdział nie tylko w zakresie forsowania wodoru przez Hyundai, ale także w zakresie wykorzystania wodoru jako źródła czystej energii przez społeczność globalną” - powiedział In Cheol Lee, wiceprezes wykonawczy i szef działu pojazdów użytkowych w Hyundai Motor. „Po udanej dostawie pierwszych ciężarówek XCIENT z ogniwami paliwowymi z dumą ogłaszamy nasz plan ekspansji poza Europę, do Ameryki Północnej i Chin, gdzie już robimy duże postępy ”.
Zdolność produkcyjna ogniw paliwowych XCIENT osiągnie 2000 jednostek rocznie do 2021 r., aby wesprzeć ekspansję w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach w miarę wzrostu zapotrzebowania na czystą mobilność. Wzrost zdolności będzie wspierany przez inwestycję o wartości 1,3 miliarda USD, oprócz wcześniej ogłoszonego udziału 6,4 miliarda USD w ustanowieniu ekosystemu wodorowego wspierającego tworzenie społeczeństwa wodorowego.
W USA Hyundai współpracuje z liderami logistyki, dostarczając masowo produkowane ciężkie ciężarówki z ogniwami paliwowymi. Hyundai ujawnił ciężki samochód ciężarowy HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8 napędzany ogniwami paliwowymi podczas North American Commercial Vehicle (NACV) Show w październiku 2019 r., Wskazując na przyszłość i plany Hyundaia w tym zakresie. Na rynek północnoamerykański trafi również model ciągnika 6x4. Hyundai spodziewa się, że do 2030 roku na amerykańskie drogi trafi ponad 12 000 ciężarówek z ogniwami paliwowymi.
Hyundai współpracuje również z różnymi podmiotami w Chinach, których celem jest wprowadzenie na swoje drogi 1 miliona pojazdów napędzanych wodorem do 2030 r., Ponieważ przemysł wodorowy w tym kraju wykazuje gwałtowny trend wzrostowy, budujac ogromny potencjał. Początkowo Hyundai skupi się na czterech głównych węzłach wodoru w Chinach: Jin-jin-ji, delcie rzeki Jangcy, prowincji Guangdong i prowincji Syczuan. Obecnie omawia wspólne inicjatywy, takie jak joint venture z lokalnymi partnerami.
Trzy elektryczne ciężarówki na ogniwa paliwowe mają zostać wprowadzone na rynek w Chinach: ciężarówka o średniej ładowności w 2022 r., ciężarówka ciężka za kilka lat i kolejna ciężarówka o dużej ładowności, strategicznie zaprojektowana na rynek chiński. W przypadku tych modeli celem Hyundai jest osiągnięcie łącznej wielkości sprzedaży 27 000 sztuk do 2030 roku.
Kluczem do globalnej ekspansji Hyundaia w zakresie samochodów ciężarowych na ogniwa paliwowe będzie udana premiera XCIENT Fuel Cell w Europie. Siedmiu klientów, którzy otrzymali pierwszą partię ciężarówek XCIENT Fuel Cell, będzie przewozić ładunki towarów konsumpcyjnych po Szwajcarii, emitując tylko czystą wodę. Operacje będą wspierane przez solidny ekosystem zielonego wodoru.
Hyundai przeniesie sukces ze Szwajcarii na szersze rynki europejskie, ponieważ Hyundai tworzy rozwiązania i sieci partnerskie w Niemczech, Norwegii, Holandii i Austrii.
W ramach planu rozwoju produkcji Hyundai przewiduje, że do 2025 roku dostarczy 1600 komercyjnych ciężarówek z ogniwami paliwowymi.
Aby wesprzeć rozwijający się ekosystem wodorowy, Hyundai ma uzasadnienie biznesowe dla zbudowania ponad 100 stacji paliw wodorowych w Szwajcarii, co jest wystarczające nie tylko dla pojazdów użytkowych, ale także dla samochodów osobowych z ogniwami paliwowymi.
XCIENT jest zasilany przez system wodorowych ogniw paliwowych o mocy 190 kW z podwójnymi stosami ogniw paliwowych o mocy 95 kW. Zasięg na jednym ładowaniu XCIENT Fuel Cell wynosi około 400 km.

 

 

Początek strony