Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Nowe mocniejsze silniki Scania V8 - są emocje !

Nowe silniki V8 Scania oferują nie tylko rekordową moc, lecz także znacząco niższe zużycie paliwa.

Gdy do układu napędowego włączona zostanie nowa skrzynia biegów G33, łączne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać do 6% – a nawet więcej. Oszczędności paliwa tego rzędu mają oczywiście wielkie znaczenie, zarówno w dłuższej perspektywie dla klimatu, jak i tu i teraz dla przewoźnika.

 – Przechodząc na transport wolny od paliw kopalnych, każdy powinien robić, co w jego mocy, by ulepszać obecne rozwiązania. Nikt nie złomuje starego samochodu tylko dlatego, że kupuje nowy. Przejście musi być płynne – podkreśla Alexander Vlaskamp, wiceprezes wykonawczy, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Scania.

 Niższe zużycie paliwa jest efektem szeroko zakrojonych prac dostosowawczych i rozwojowych przeprowadzonych przez inżynierów Scania, obejmujących technologie stanowiące awangardę rozwoju silników spalinowych. Należy tu wymienić – zapewniane przez ponad 70 nowych części – zmniejszone opory wewnętrzne, wyższe stopnie sprężania, ulepszone systemy oczyszczania spalin oraz nowy, potężny system zarządzania silnikiem (EMS).

 Chociaż priorytetem na przyszłość jest transport zelektryfikowany, świat nadal polega na transporcie realizowanym pojazdami napędzanymi silnikami spalinowymi – właśnie dlatego nowe, mocne silniki Scania V8 są tak ważne.

 – W Europie typowy długodystansowy pojazd ciężarowy pokonuje około 150 tys. km rocznie. Rozsądnie szacowane oszczędności na rynkach, gdzie dozwolone są dłuższe i cięższe zestawy, mogą w przypadku pojazdu z naszym nowym silnikiem V8 sięgać 3-4 tys. litrów rocznie, co pod każdym względem jest ogromnym osiągnięciem – mówi Alexander Vlaskamp.

 Najbardziej spektakularnym i wzbudzającym zainteresowanie przedstawicielem nowej generacji V8 jest najmocniejsza wersja o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, będąca prawdopodobnie najmocniejszym, produkowanym obecnie fabrycznie silnikiem do pojazdów ciężarowych. Gdzie i kiedy może przydać się cała ta moc?

 


– Oczywiście nie jest to wersja dla każdego, lecz widzimy rosnące zapotrzebowanie na pojazdy ciężarowe zdolne do radzenia sobie z masami całkowitymi rzędu 60 t i więcej, szczególnie w przypadku pojazdów członowych i zespołów pojazdów. Najszybszym sposobem na zwiększenie wydajności transportu są dłuższe i cięższe zestawy. Dodatkową ilość paliwa w przypadku cięższego pojazdu rekompensuje większa ładowność. Kalkulacja emisji CO2 na tonę jest korzystna, a ponadto istnieje możliwość eksploatacji pojazdu Scania V8 na odnawialnych biopaliwach – mówi Alexander Vlaskamp.

 


– Wiemy dokładnie, gdzie znajdą zastosowanie pierwsze pojazdy ciężarowe o mocy 770 KM. Ich zakup ma głębokie uzasadnienie. Klienci pragną optymalizować działalność operacyjną, bo rozumieją, że większa ładowność oznacza wyższą wydajność, wyższe przychody i wyższą wartość rezydualną. Nie mam też najmniejszych wątpliwości, że niektórych z naszych klientów pociągać będzie sama radość i emocje związane z obsługą tak wspaniałej maszyny – mówi Alexander Vlaskamp.

 


Gama silników 16litrowych V8 obejmuje jednostki o mocy 530, 560 i 660 KM oraz jako flagowy okręt, jednostkę o mocy 770 KM, która ma ... niższy stopien sprężania i inne turbo.

 

Początek strony