Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

4 miliony Sprinterów z 4 fabryk na 3 kontynentach

Mercedes-Benz Sprinter od 25 lat jest odnoszącym sukcesy modelem Mercedes-Benz Vans i jest okrętem flagowym w branży samochodów dostawczych.

W 1995 roku pierwszy Sprinter zszedł z linii montażowej w fabryce Mercedes-Benz w Düsseldorfie. Zaledwie rok później Sprinter został zbudowany również na rynek Ameryki Łacińskiej, w Gonzalez Catan w Argentynie. Od 2006 roku produkcja Sprintera odbywa się również w Ludwigsfelde oraz Charleston w Południowej Karolinie w USA.
„Odkąd Sprinter wszedł na rynek w 1995 roku, zbudowano łącznie prawie cztery miliony egzemplarzy na całym świecie” - powiedział dr Ingo Ettischer, szef Mercedes-Benz Vans Operacje. „Obecny model jest produkowany w czterech z pięciu naszych własnych fabryk samochodów dostawczych na trzech kontynentach: w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej, w Düsseldorfie nawet jako wersja elektryczna od końca 2019 r.”.
W marcu 2018 roku w dwóch głównych fabrykach w Niemczech rozpoczęła się produkcja trzeciej generacji, najnowszego modelu Sprintera. W fabryce Mercedes-Benz w Düsseldorfie od tego czasu produkowana jest wersja furgonu, natomiast w Ludwigsfelde w Brandenburgii powstaje otwarta seria modeli (podwozie). Pod koniec 2019 roku w Düsseldorfie ruszyła również produkcja eSprintera, gdzie na jednej linii produkcyjnej produkowane są pojazdy napędzane konwencjonalnie i całkowicie elektryczne. Aby zaspokoić popyt w Ameryce Północnej, we wrześniu 2018 r. rozpoczęła się produkcja Sprintera trzeciej generacji w specjalnie wybudowanej nowej hali produkcyjnej w Charleston, Karolina Południowa, USA.
W związku z ogólnoświatowymi ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19, zakłady Mercedes-Benz Van wstrzymały produkcję od drugiej połowy marca 2020 r. Pod koniec kwietnia produkcja ruszyła ponownie krok po kroku, a wkrótce potem wznowiono normalną pracę. .
Sieć produkcyjna Mercedes-Benz Vans obejmuje również fabrykę w Vitorii w Hiszpanii. Tutaj produkowane są modele Klasy V, Vito oraz eVito. Jeszcze w tym roku w pełni elektryczny EQV i eVito Tourer będą tam również produkowane. Na rynek chiński Klasa V i Vito są produkowane lokalnie w Chinach w Fujian Benz Automotive Corporation, spółce joint venture pomiędzy Mercedes-Benz Vans, BAIC Motor i Fujian Motor Group.

 

Początek strony