Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Michelin X Multi o większej nośności i przebiegach

Michelin rozszerza gamę swoich opon ciężarowych przeznaczonych do transportu na średnich dystansach. Gama MICHELIN X Multi powiększa się o cztery nowe opony.

Gama MICHELIN X Multi to wszechstronne opony ciężarowe zaprojektowane z myślą o firmach transportowych operujących na średnich dystansach na drogach regionalnych i krajowych. Obniżają one koszt użytkowania na kilometr oraz zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Dodatkowo dzięki wprowadzeniu najnowszych opatentowanych technologii opony z gamy MICHELIN X Multi umożliwiają pokonywanie znacznie większych odległości, oferując przebieg wyższy do 30 procent.

W gamie MICHELIN X Multi pojawiły się dwie całkowicie nowe opony o zwiększonej nośności – MICHELIN X Multi HLZ oraz MICHELIN X Multi HLT – oraz dodatkowy rozmiar 315/80R22,5 dla opony MICHELIN X Multi Z oraz MICHELIN X Multi D.

Modele MICHELIN X Multi HLZ oraz MICHELIN X Multi HLT są odpowiedzią na zapotrzebowanie firm transportowych, które oczekują ogumienia wytrzymałego na znacznie większy nacisk – np. w przypadku ciągników wyposażonych w dźwigi oraz naczep z osiami tandemowymi – a jednocześnie wszechstronnego i trwałego, co jest charakterystyczne dla serii MICHELIN X Multi. Korzyści te są teraz dostępne również dla użytkowników opon 315/80R22,5, których rozmiar stanowi znaczną część całkowitego popytu.

MICHELIN X MULTI HLZ to opona o rozmiarze 385/65R22,5 przeznaczona na oś prowadzącą w zestawach pojazdów użytkowych do pozyskiwania drewna (ciągniki z naczepą oraz ciężarówki z przyczepą), które wyposażono w dźwigi.

Nowa konstrukcja opony umożliwiła zwiększenie nośności do 10 ton na oś, jednocześnie pozwalając na wzrost przebiegu o 30 proc. w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Nowy bieżnik opony MICHELIN X Multi HLZ został zaprojektowany z myślą o wszystkich typach dróg powszechnie spotykanych w średniodystansowym transporcie krajowym. Dzięki specjalnej mieszance oryginalne rowki bieżnika są mniej głębokie, a jednocześnie pozwalają na większy przebieg.

MICHELIN X Multi HLT na osie wleczone rozwiązuje kluczową kwestię nośności w przypadku tandemów (przyczep z dwuosiowym podwoziem), które coraz częściej zastępują przyczepy trójosiowe. Opona jest w stanie udźwignąć ekwiwalent dodatkowej tony na oś. W bieżniku wykorzystano technologie REGENION i CARBION zapewniające dłuższą żywotność (do 25 proc. dodatkowych przebiegów w porównaniu z modelem poprzedniej generacji) oraz mniejsze opory toczenia.

MICHELIN X Multi D na osie napędowe umożliwia 10-procentowy wzrost przebiegu w porównaniu z oponą poprzedniej generacji. W bieżniku zastosowano technologię REGENION oraz karkas w technologii POWERCOIL.

 

Początek strony