Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

ZF "jedzie pełną  parą"  dla motoryzacji

Najnowsze rozwiązania, aplikacje i postęp technologiczny zaprezentowała dziś wiodąca w branży technologii pojazdów użytkowych firma, na imprezie z prasą w ZF Forum.

Opierając się na niedawnym przejęciu WABCO, ZF przyspiesza rozwój portfolio produktów i systemów w celu umożliwienia inteligentnego
przewozów. Obejmuje to pierwszą w branży autonomiczną przyczepę z funkcją sprzęgania i energooszczędna kombinację ciężarówka-przyczepa.
Dzięki integracji wiodącego, zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy WABCO i systemów oszczędzania paliwa w istniejącym zakresie technologii, ZF jest
w posiadaniu kompletnego i unikalnego portfolio dla samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep.
„Jeśli chodzi o przełomowe rozwiązania dla następnej generacji pojazdów użytkowych, jedziemy pełną parą ”- dodał Andreas Moser, kierownik
Działu Technologii Pojazdów Użytkowych ZF. „W rezultacie możemy zwrócić uwagę na nowe innowacje, takie jak prototyp ciężarówki z przyczepą
,przeznaczony do energooszczędnej jazdy ”.
ZF przyspieszył także udaną elektryfikację pojazdów użytkowych z programem Osi elektrycznej AxTrax AVE firmy ZF, która jest używana codziennie od lat. W tym roku Grupa rozpocznie produkcję seryjną elektrycznego napędu centralnego CeTrax. Do 2023 r. w pełni modułowy zestaw do napędu elektrycznego, z napędem osiowym i centralnym, zostanie utworzony dla autobusów i ciężarówek do 44 ton. Podobnie jak w przypadku innych systemów elektrycznych ZF
będzie „otwarty na technologię”, co oznacza, że ​​można go łączyć z baterią lub na przykład ogniwem paliwowym.
ZF może teraz rozszerzyć swoją wiedzę na temat elektryfikacji na przyczepy  eTrailer. Ta naczepa ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym może przekształcić konwencjonalną ciężarówkę w pojazd hybrydowy, który zużywa do 16 procent mniej paliwa.
ZF zademonstrował również, jak iść w przyszłość bezpieczeństwa pojazdów użytkowych. Wyróżniona technologia obejmuje pierwszego w branży w pełni zautomatyzowanego asystenta sprzęgania, który umożliwia ciężarówkom samodzielne znajdowanie przydzielonej im przyczepy i sprzęganie automatyczne. Kolejna innowacja, Advanced Reversing Assist, ulepszona funkcję wspomagania cofania dla ciężarówek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek strony