Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Toyota i Hino z wodorowym truckiem dla USA !

Po przetestowaniu ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, Toyota ogłosiła plany dalszego rozwoju technologii.

Japoński gigant samochodowy nawiązał współpracę z Hino, spółką zależną, aby opracować elektryczny samochód ciężarowy klasy 8 z ogniwami paliwowymi (FCET) na rynek północnoamerykański.

Wkraczając na nowy poziom, wprowadzając benzynowo-elektryczną hybrydę Prius w 1997 roku, Toyota rozpoczęła testy pojazdu z hybrydowym ogniwem wodorowym zaledwie trzy lata później.Ta technologia jeszcze się nie rozwinęła tak, jak hybryda pojazdów elektrycznych na baterie, ale Toyota jest jednym z wielu poważnych graczy, którzy stawiają na wodór. Na początku tego roku, Toyota i Hino ogłosiły plany budowy 25-tonowego FCET na rynek japoński. Pierwszy pojazd demonstracyjny z tej inicjatywy ma wyruszyć w trasę w pierwszej połowie 2021 roku. Chociaż nie ma wskazań, kiedy możemy spodziewać się pojazdu demonstracyjnego z ostatniej współpracy, nie powinniśmy czekać zbyt długo.

„Toyota Fuel Cell Technology i Hino zaoferują naszym klientom ekonomicznie opłacalny pojazd o zwiększonym zasięgu i zerowej emisji w najbliższej przyszłości” - mówi Glenn Ellis, starszy wiceprezes ds. Obsługi klienta w Hino.


Początek strony