Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Fabryka w Jaworze rusza z produkcją baterii

Z taśm produkcyjnych tej najnowocześniejszej w sieci Mercedesa fabryki zjechało już prawie 60 tys. silników konwencjonalnych.

Z końcem września ruszyła pierwsza z trzech linii produkcyjnych baterii elektrycznych. Docelowo fabryka będzie produkowała 100 tys. baterii do napędów typu plug-in hybrid i pojazdów w pełni elektrycznych.

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i epidemiologicznej rekrutacja postępuje zgodnie z planem. Właśnie zatrudniona została 1000. osoba. To Daria na stanowisku monter w dziale baterii. Kobiety stanowią obecnie 40 proc. załogi (średnia w sieci fabryk Mercedesa na świecie to 15 proc.).

Docelowo obie fabryki planują zatrudnienie 1300 osób.

Koncern Daimler AG i jego marka Mercedes-Benz zainwestowały w ostatnich 4 latach w Jaworze ponad 3 miliardy złotych. Na 50 hektarach powstała nowoczesna, inteligentna i zdygitalizowana fabryka czterocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych oraz baterii elektrycznych.

Produkcja opiera się tu na zasadach Przemysłu 4.0. Jest zautomatyzowana (ok. 100 robotów i 220 pojazdów autonomicznych) i zdygitalizowana. To także pierwsza całkowicie bezemisyjna fabryka koncernu Daimler AG.

Zakład jest w 100 proc. zasilany energią odnawialną z pobliskiej farmy wiatrowej Taczalin. Ciepło jest produkowane z biomasy.

Od listopada 2019 r. do dziś w Jaworze wyprodukowano już prawie 60 tys. silników diesla. fabryka będzie produkowała 500 tys. silników rocznie, zwiększając wydajnie polski eksport.

 


Produkcja baterii rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu wraz z uruchomieniem pierwszej z trzech linii produkcyjnych. Kolejne dwie ruszą w pierwszym kwartale przyszłego roku. Docelowo jaworska fabryka będzie produkowała ponad 100 tys. baterii do napędów typu plug-in hybrid i do pojazdów w pełni elektrycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek strony