Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Scania wprowadza nową gamę skrzyń biegów

 Wprowadzenie nawet najmocniejszego silnika niewiele da, jeśli nie będzie on pracował z odpowiednią przekładnią.

Scania wprowadza nową gamę skrzyń biegów, które ostatecznie zastąpią wszystkie obecne zautomatyzowane rozwiązania Scania Opticruise. Pierwszy produkt z nowej gamy – G33CM – łączy się ze zmodernizowanymi silnikami V8 i wysokowydajnymi 13-litrowymi silnikami Scania o mocy 500 i 540 KM. To wzmocnienie pozycji Scania w segmencie premium wiąże się z inwestycją ponad 400 mln euro.

– Wprowadzany właśnie produkt jest kolejnym ważnym elementem planu Scania, by zachować wysoką konkurencyjność w obszarze układów napędowych bazujących na silnikach spalinowych, aż do 2030 r. Nowa gama skrzyń biegów jest świetnym przykładem doskonałości technicznej Scania, dzięki której nasi klienci mogą cieszyć się niższym zużyciem paliwa i większą wydajnością transportową uzyskiwaną w zrównoważony sposób – podkreśla Alexander Vlaskamp, wiceprezes wykonawczy, dyrektor sprzedaży i marketingu Scania.

Scania szczyci się długą tradycją produkcji zautomatyzowanych manualnych skrzyń biegów Scania Opticruise, które po raz pierwszy zostały wprowadzone na początku lat 90. Po co więc inwestować w opracowywanie nowej gamy skrzyń biegów, skoro Scania dysponuje już rozwiązaniem powszechnie uważanym za jedno z najlepszych na rynku?

– Jest to absolutnie niezbędne. Nasze nowe skrzynie biegów oferują ulepszenia na potrzeby wydajniejszego, bardziej zrównoważonego transportu drogowego w nadchodzącej dekadzie. Najważniejszą ich cechą jest szerszy zakres przełożeń, dzięki czemu lepiej pasują do naszych niskoobrotowych silników, przyczyniając się do ograniczenia zużycia paliwa – odpowiada Alexander Vlaskamp.

Rozpoczęcie sprzedaży pierwszej wersji nowych skrzyń biegów zaplanowano na październik. Można je łączyć z trzema z czterech silników Scania V8 spełniających normę Euro 6 oraz dwoma rzędowymi silnikami sześciocylindrowymi. Pierwsze przeznaczone dla klientów pojazdy z bazującym na G33CM rozwiązaniem Scania Opticruise zostaną wyprodukowane w ostatnim kwartale 2020 r.

 

 

 

Początek strony