Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

eTGE pomoże przewieźć 550 mld euro

Światowy debiut w pełni elektrycznego transportera pieniędzy zbudowanego na podstawie MAN-a eTGE.

Elektryczna furgonetka eTGE, która została zamieniona na transporter firmy STOOF, zostanie od razu poddana próbie podczas codziennych operacji przewozu gotówki przez Prosegur.
MANa eTGE przekazano ze specjalnym opancerzeniem od producenta nadwozia STOOF
do firmy przewozowej Prosegur w siedzibie firmy STOOF w Borkheide koło Poczdamu. Nowy członek floty pojazdów Prosegur to pierwszy w pełni elektryczny, opancerzony pojazd transportowy na świecie. „Biorąc pod uwagę fakt, że nasza Grupa bezpiecznie transportuje równowartość 550 miliardów euro rocznie przy wykorzystaniu wszystkich rodzajów transportu, niezwykle ważne jest, abyśmy przyjęli naszą rolę jako siły napędowej innowacji, a także ponosili odpowiedzialność za prowadzenie działalności w sposób zrównoważony ”- mówi Jochen Werne, dyrektor ds. rozwoju w firmie Prosegur Deutschland.

Furgon MAN TGE 3.140 E, który wyjeżdża na drogi wokół Poczdamu dla Prosegur, został wyposażony w pancerz poziomu FB3 firmy STOOF. Producent nadwozia stanął przed wyzwaniem związanym z użyciem wyjątkowo lekkich materiałów o tej samej klasie odporności. Elektryczny van może pomieścić maksymalnie trzy osoby. Jego masa własna wynosi około 3150 kg.
Prosegur ma na drogach w całych Niemczech blisko 900 pojazdów dla transportu międzyregionalnego i operacji śródmiejskich. Jeśli chodzi o ruch miejski pojazdy pokonują zawsze tylko krótkie odległości; zazwyczaj 60 do 70 kilometrów dziennie. Z zasięgiem od 120 do 130 kilometrów (115 km zgodnie z aktualnym cyklem WLTP) w rzeczywistych warunkach miejskich, zasięg eTGE jest więcej niż wystarczający. MAN eTGE posiada system wspomagania parkowania z osłonami bocznymi, kamerę cofania, system kontroli prędkości, system monitoringu z funkcją awaryjnego hamowania, Emergency Brake Asystent (EBA) i reflektory LED.

Prosegur poddaje teraz pojazd elektryczny testom. Nośność pojazdu
jest ograniczona przez obowiązkowe opancerzenie dla bezpieczeństwa transportu pieniędzy i kosztowności. Jeśli faza testowa zakończy się pomyślnie, Prosegur zamierza nabyć więcej pojazdów z napędem elektrycznym.

 

 

 

 

 


Początek strony