Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

DB Schenker stawia na Mercedesa eActrosa

Pierwszy klient drugiej fazy testów w Niemczech rozpoczyna praktyczne użytkowanie całkowicie elektrycznego Mercedesa-Benza eActrosa.

DB Schenker dostarcza klientom w centrum Lipska 25-tonowego eActrosa. Dostawca usług logistycznych zdobywa już doświadczenie z innym modelem zasilanym bateryjnie Daimler Trucks: pięć lekkich ciężarówek FUSO eCanter jeździ w Niemczech i we Francji

DB Schenker otrzymał elektrycznego Actrosa z tak zwanej „innowacyjnej floty”. Ta wiodąca firma świadcząca globalne usługi logistyczne wykorzysta 25-tonową ciężarówkę do dostawy drobnicy - tj. towarów na paletach, które są zbyt duże i ciężkie do dostarczenia w paczkach - w centrum Lipska. EActros ma zasięg około 200 kilometrów i codziennie pokonuje około 100 km. Akumulatory ciężarówki elektrycznej będą ładowane nocą na stacji ładowania na terenie DB Schenker na północy miasta. Od ponad roku DB Schenker obsługuje również pięć lekkich ciężarówek FUSO eCanter firmy Daimler Trucks w Berlinie, Frankfurcie, Stuttgarcie i Paryżu.
Sygnał do startu dla drugiej fazy testowej dano w Holandii na początku sierpnia 2020 r. Więcej samochodów ciężarowych zasilanych wyłącznie bateriami trafia teraz sukcesywnie do klientów w Niemczech i Belgii.
Rico Claassen, Fleet Customer Manager w Mercedes-Benz Trucks: „eActros udowadnia swoją wartość od 2018 r. W wieloaspektowym praktycznym zastosowaniu wśród klientów jako lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiego transportu dystrybucyjnego. Dostępne są różne warianty nadwozia, od chłodni i suchych skrzyń po plandeki. Cieszymy się, że DB Schenker, jako pionier alternatywnych systemów napędowych w logistyce transportu, elektryzuje teraz również centrum Lipska dzięki eActrosowi. ”

Jednym z wielu ustaleń zdobytych podczas praktycznych testów w pierwszej fazie testów jest to, że zasięg eActrosa wynoszący około 200 kilometrów okazał się absolutnie realistyczny - niezależnie od obciążenia, trasy lub topografii. EActros w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce pod względem dostępności i osiągów w ruchu miejskim, na autostradach lub na drogach lądowych. Układ chłodzenia ładunku i system klimatyzacji - oba zasilane elektrycznie - działały bez ograniczeń zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Wspomnieli również szczególnie o cichej pracy ciężarówki i przyjemnej, płynnej jeździe.
Nadwozie wymienne W.BO firmy Schmitz Cargobull do transportu towarów suchych to skrzynia o gładkich ścianach w konstrukcji stalowej z różnymi opcjami wyposażenia, takimi jak system piętrowy i drzwi odchylane w standardzie.

Actros bazuje na podwoziu Mercedes-Benz Actros. Dwa silniki elektryczne w pobliżu piast kół tylnej osi zapewniają napęd o mocy 126 kW każdy i maksymalny moment obrotowy 485 Nm każdy. Daje to 11 000 Nm na każdym przełożeniu, zapewniając wydajność równoważną konwencjonalnej ciężarówce. Akumulatory litowo-jonowe 240 kWh dostarczają energię do samochodu i zabudowy a w zależności od dostępnej mocy ładowarki można je w pełni naładować w ciągu dwóch godzin (przy 150 kW).

 

Początek strony