Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Co z Chinami i Nowym Jedwabnym Szlakiem ?

Nasi przewoźnicy drogowi mają zgryz – czy angażować się w dalekie transporty do Chin, do czego potrzebne jest wcześniej podpisanie umów międzypaństwowych.

Na ostatnim posiedzeniu Forum Transportu Drogowego, w skład którego wchodzi większość liczących się organizacji przewoźniczych, odbyła się poważna dyskusja na ten temat. Bo rząd chcąc zawrzeć umowę o wymianie transportowej potrzebuje znać stanowisko samych wykonawców przewozów.

I nie jest łatwo ocenić poglądy przewoźników gdy przedstawiciele ich, z różnych środowisk, zajmowali zróżnicowane stanowiska. Jedni uważali że podjęcie się takiego ambitnego zadania jest szansą dla naszych firm, szczególnie teraz gdy zagraża im unijny Pakiet Mobilności. Inni wskazywali na zagrożenia w tym głównie dysproporcje potencjałów między Polską a Chinami i dysproporcje kosztów które faworyzują azjatyckich przewoźników.

Chociaż transport lądowy jest praktycznie najtańszy i najszybszy , w relacji czas - cena, może się sprawdzić przy droższych towarach i pilniejszych zleceniach. Wydaje się że małe firemki transportowe nie podołają takim trudnym zadaniom, także organizacyjnie, a z kolei duże floty mają koszty większe od kosztów firm chińskich czy rosyjskich.

Po dyskusji przewoźnicy w stanowisku skierowanym do rządu apelowali o uwzględnianie rad i opinii naszych przewoźników w trakcie negocjacji przed podpisaniem umów między państwami uczestniczącymi w przewozach Nowym Jedwabnym Szlakiem.

Początek strony